SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, November 15, 2011

MALANG TAKKAN BERBAU...

Lepas breakfast di hari raya ke-2 Aidiladha, aku balik rumah mertua pulak. Kasik adil. Ngeh3...

Kat rumah mertua memang dok rumah sesadolah. Belah petang baru keluar. Tu pun saja jalan2 pusing Teluk Intan. Sebelum tu, singgah rumah kejap sebab my 'sayang' nak amik 'office bag' dia. Segala toknek dokumen pasal kerja2 kontraktor my 'sayang' sumbat dalam beg tuh! Sarat betul! Dah macam nak terburai dah aku tengok. Isk3...

Lepas tu, hantar Jijah ke Guardian. Nak shopping toiletries katanya...

~ Yang atas tu semua mukadimah jer. Well... sebenornya nak cerita pasal accident nih. Betul2 kat jalan besar depan Giant. Memula ingatkan jem sebab orang keluar berhari raya. Rupa2nya accident. Mangsa adalah yang aku buat anak panah tuh. Indian woman. Terduduk kat tengah2 line putih. Apsal ntah orang tak angkat dia letak kat tepi? Musykil gak. 


Tahap kecederaan, tak dapat dipastikan. Tapi, Indian woman tu memang terduduk sambil menangis. Sakit kat mana2 kot... Ntah la...

Bab2 accident nie memang ngeri nak tengok lama2. Amik gambar tu pun secara laju2. 

Pesanan aku kat korang2 semua, jadiklah pemandu/pengguna berhemah bila di jalan raya, termasuklah aku. Sebab aku pun kadang2 kalau sampai angin kus2nya, macam tak sedar jer tekan paddle minyak tuh. Haish! Babap diri sendirik!

Bukan apa, you ols... Malang kan tak berbau & takkan berbau! Walau ko pakai hidung belalai gajah sekalipun, ko takkan dapat hidu bau malang tuh! Percayalah! 

Berwaspada & ingatlah orang2 yang tersayang... ;) 

Eh! Macam iklan Jabatan Kerja Raya la pulak. Hiks...


:: Like3, ek! ::

4 comments:

wahida said...

aku lak serik lepas terlanggar org masa keluar simpang hari tu...anak dia sampai berjahit...huhu...

fairus said...

MALANG MEMANG TAK BERBAU..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

wahida,
jadikkan pengajaran. lepas nie hati2, ye! *pesan utk diri sendirik jugak*

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

fairus,
aah. betul la tuu..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google