SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, October 1, 2009

M'JeLaNg Ari RaYe... (PaRT 3)

Aku tensen sbb blogspot wat hal! Entry sume bley publish cam bese but, aku xbley nak view blog aku mahupon blog org len..! Dari semlm, ok dok mengong camnie! Huhhh!!! Xpuas ati tullah! Sib baik dah ok sket but, still cam weng2 lagik la... Tu pon jenuh aku godek2 sane... godek2 sinun... Huhuhhh..!!!

Oklah! Tinggalkan kesah duka tersebut! Kite bukak episod ceria2 raye lagik! He3... Well... raye ke-2, family mertua wat open house. All sponsored by Abang Poi. Sehari seblom raye my 'sayang' gi tempah Sate Wak Teni, yg ready-made, tinggal panaskan jerk. Pagi raye ke-2 tu gak Abang Poi, Kak Ti & my MIL gi pasar, beli ayam, udang & sutun. Sumenye nak dibbqkan. Banyak wooo... Lenguh kaki tangan sume nak m'perisakan ayam2, sutun2 & udang2 tersebut. Huuu... Tp, aku tolong potong2 bahan2 jer... Otai kat dapur adalah my MIL & Kak Ti. Open house start pas Zohor but, kul 1.30 baru nak bakar ayam, sutun, bagai... Giler kentang, ko!!! Sib baik bakar-m'bakar adalah t/jwb kaum Adam. Pas siapkan mende alah tu sume utk dibakar, kaum Hawa sume gi make up2, pakai baju raye lawa2, sambut tetamu. Heh3...


~ Gambar nie xde kaitan ngan open house tersebut. Saje jer tepek coz aku xsempat nak amik gambar ari kejadian. Tp, tetap b'semangat nak tepek2 gambar w/pon yg xde kaitan langsung! Ye la... nanti kang kalo entry xb'gambar kang korang mesti cam boring & mandom jer nak bace kan... Tul x? ;P


~ Yg nie pon same, xde kaitan. Layanz jer la, ek! Hiks...

Btw, family aku a.k.a kaum kerabat mak aku antara yg t'awal sampai. Mak aku dah pesan kat pak cik, mak cik aku sume suh dtg on time coz xmo pisang b'buah 2 kali, di mane kejadian berlaku pd 2 thn lepas. Mase tu aku lom kawen lagik, tunangan org lagik la... My 'sayang' kata open house start pas Zohor. So, aku, mak , family kakak & abang pon dtg la lam kul 2 p.m. Sekali... hampehsz! Coz tinggal udang jer bebrape ekor ngan kambing panggang ngan nasik beriyani. Family aku sume xmakan kambing includin' me. Huh! Mase tu rase cam nak dush3 jer my 'sayang' coz rupe2nye jemputan sume dtg lam kul 11 a.m lagik! Chaittt!!!

Sib baik mende yg same xb'ulang lagik. Kiranye, kaum kerabat mak sume dpt makan tahap xhengat donia la... Hua3...

Mmg penat gilerlah ari tuh! B'mandi peluh aku! Dah la pe-od time tuh, s*nggug*t plak! Hadoiiyaiii...



::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google