SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, February 8, 2011

TERATAK...

Setelah puas mentawaf 1 IKEA & makan meatball + Whole Spring Chicken tuh, akhirnya kami pun decided untuk terus balik... Hari pun dah makin petang. Takmo la balik lewat2 malam kan... Kesian kat my 'sayang', drive sorang2. Aku hokay jer if nak exchange jadik driver. Tapi, orang2 di sekeliling tak confident ngan keterroran ah kak... Hmmm...


~ On the way tu, we ols just ada 2 persinggahan. 1st kat R&R Rawang, 2nd kat Restoran Teratak. Takde la lapor sangat, actually. Tapi, perut ni kan selalu mengada2. Memula tak lapor. Nanti kang, bila dah sampai umah, mula la menggelupur carik nasik! Haish! Tu yang menyinggah gak tuh!


~ Restoran Teratak ni lokasinya adalah kat Bidor. Means, dah tak jauh dah nak sampai umah. Nama dia jadik Teratak maybe sebab diorang buat umah jadik restoran. Pastu, kat tepi2 tu ada la stall2 jugak yang serve western foods, noodles & toasts.


~ Sementara menunggu makanan, sempat jugak menggediks2 berposingan. Bese la tu kan... Heh3...


~ Bajet comel giler la tuh... siap main hide & seek, ba2 chak bagai... Macam la muat muka yang bulat tu nak disorokkan di sebalik purse..! Ha3...


~ Macam gaya Sivaji The Boss jerk! Muahaha... Larikksss..!!!


~ Nenek tengah memikirkan masa depan... ;P


~ Hokay! Teh o panas mak aku dah sampai dah.


~ Air suam untuk aku & teh tarik untuk nenek.


~ Mango juice untuk my 'sayang'. Ice-blended, actually. Tapi, macam float, banyak buih2. Manis sangat..! So, not my typelah!


~ Makanan dah sampai... My 'sayang' order nasik putih + sutun masak cili kering. Not bad la...


~ Aku, mak & nenek just order tom yam campur. Giler pedas, wok..! Kuah dia merahnya mak ngah betul! Kalau pedas tu, pedas terus takpe la jugak. Tapi, pedas2 ujung2 ada manis2. Tu yang fail tuh! Sudahnya, tiga2 mangkuk we ols tapau. Nak biar jer, sayang la plak sebab still banyak isi kandungannya. Plus, tak baik membazir kan... Kalau tapau, mana la tau kot2 kat umah buleh alter2 buh apa2 ke kan...

Eh! Starting today, aku akan kasik rate a.k.a mintang2 kat tempat makan yang aku dah pergi. Tak kesah la yang exclusive2/murah2/stall2 bese sekalipun, sume aku nak kasik mintang2. Aku kasik rating dari segi service & taste. Rating ni plak bergantung kepada menu yang aku orderlah. Maybe buleh jadik guide untuk korang jugak kan... nak pilih2 tempat makan. Pengguna bijak, faedahnya banyak katanya kan... Hidup KPDNKK!!! ;P

So, untuk Teratak, aku kasik 3.5/5 mintang for service & 2.5/5 for taste.

4 comments:

wahida said...

sivaji the boss? hahahaha...saya suka giler citer tu...layan!!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

wahida,
my 'sayang' pun sker tahap xhengat! hari tu tayang kat astro, punye la dia khusyuk tgk! he3..

azzey said...

Restoran ni kami pnh singgah 2 kali tpabg mi x sker tomyam dia.pekat sgt....:(

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
aah. betul! tom yam dia xsodap! manis2 lak tuh! pastu, ayam dia potong bapak besor & bau ayam still xhilang. haish! potong betul!

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google