SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, February 8, 2011

CAKOI

Penah dengor tak nama kuih cakoi? Penah rasa tak? Alaaa... kuih yang panjang2, lembut2 & digoreng tu, ha..! Tau kan..? Tau kan..? ;P

Kalau tak penah jugak, meh aku nak tunjuk rupa kuih cakoi. Jap, ek..! Hah! Kasik scroll2 sket.


~ Beginilah rupa kuih cakoi tuh. Kalau tak silap aku, kuih ni orang Cina pun sker makan. Selalunya, diorang makan ngan rice porridge. Buat breakfast. Kalau orang Melayu plak, cakoi selalunya dihidangkan dengan pencicah kaya. Tapi, aku tak berapa minat cicah kaya. Aku lagik sker cicah sos/sambal/kari. Barulah terangkat, babe..! ;P

*Credit to: hanamemories


~ Masa gi kenduri pengantin merah tu pun diorang serve kuih cakoi gak. Fresh from oven lagik..! Digoreng secara live... Gigih cik abang & cik adik baju belang2 ni memenuhi permintaan tetamu.

Aku tak sempat nak rasa... Plus, macam dah kenyang la plak makan nasik. Dah la lepas tu, nak pegi another wedding. Harus kasik ruang sket kat perut untuk bernapas..! Heh3...

2 comments:

azzey said...

dulu atin sker kuih ni...:)

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
dolu jer? skang xsker dah ke?

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google