SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, February 8, 2011

PENGANTIN HITAM-PUTIH

Kalau sebelum ni ada pengantin merah, kali ni ada pengantin hitam-putih lak. He3... Aku kata pengantin hitam-putih adalah sebab diorang punye tema hitam-putih. Dari busana, kanopi, sampai la ke pelamin. Seragam katanya kan...

Lepas makan & salam2 bagai kat kenduri pengantin merah, kitorang terus gerak ke Pasir Panjang. Nak attend 1 lagik kenduri kawen iaitu kawan Roy. Tapi, this time dah tinggal 2 bijik keta sebab sejibik dah cha alip bot. Keta yang bawak mertua aku la tu. Memang style mertua aku camtu. Lepas makan, terus balik.

We ols aci redah jer carik umah pengantin. Even Roy pun tak tau kat mana umahnya. Plus, kawan Roy adalah pengantin lelaki. Yang kitorang nak terjah ni adalah umah pengantin pompuan.

My 'sayang' leading. Aku jadik co-pilot. Bila Udda suh pusing2 map kat kad jemputan, terus otak aku jemm! Fail la bab2 Geografi nih! Hadoi la... Tapi, masa PMR, aku dapat A tau! Ahaks3... Nak jugak... ;P


~ & akhirnya, sampai jugak kitorang... Berjanggut jugak nak menunggu pengantin lelaki sampai. Umah dia kat mana ntah?! Roy pun confuse either Kuala Selangor/Klang/Shah Alam. Roy2... Hiks...


~ Bertanjak... berkeris... persis pahlawan Melayu di zaman silam! Ecewah!


~ Yang ni salah 1 adat diorang kot. Sebelum dua2 berjalan ke pelamin, ada sorang mak cik datang, suh diorang minum air. Tapi, bukan minum cam kita minum tuh. Dia cam 3 kali teguk. Sekali teguk, stop. 2 kali teguk, stop. 3 kali teguk, stop. Tak sempat lak aku nak interview mak cik tuh, tanya apa simboliknya?! Heh3...


~ Bagai pinang dibelah 2... Ecewah!


~ Shame2 cat lak pengantin lelaki nih! Relax la, bro..! He3...


~ Pengantin pompuan tengah betulkan kain dia yang panjang meleret2.

Macam masa aku bersanding dolu kan, kain dia memang bapak panjang! Nan adonya red carpet ke... blue carpet ke... untuk walkway pengantin..! Aci redah mana dan! Sudahnya, tersangkut2 segala tok nek daun2 kering ngan ranting2 kayu! Ha3... Tapi, ah kak still maintain vogue da vass! Ahaks3...


~ Kawan Roy... Lupa lak nama dia apa?! Hu3...


~ Hokay! Dah sampai pelamin dah. See2! Kan hitam-putih tuh?! ;P


~ Pengantin pompuan main bisik2 lak! Hiks...


~ Nampak tak dinding belakang tu belum bercat? Actually, umah pengantin pompuan ni tak siap sepenuhnya lagik. Dinding luar still tak berplaster. Tapi, umah dia memang bapak besor! Macam dewan, ko..! Dasat2...

Memula, aku cam dah tak berapa larat nak makan kat kenduri ni. Sebab sebelum tu dah mentekedarah kat umah pengantin merah. Tapi, bila nampak ayam goreng tepung, aku tewas! Tsk3...

Salahkah aku? ;P

2 comments:

azzey said...

Mcm familiar je muka pengantin pompuan tu

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
aah. org pon rase cam penah tgk jer.. err.. name dia marhaini. kenalkah?

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google