SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, February 17, 2011

KERJASAMA ITU PENTING, HOKAY!

Tinggal beberapa hari jer lagik, aku akan berkursus ke Melaka. Surat pun dah dapat tadi. Nak tak nak, sukacita/dukacita, memang kena redah pegi jugaklah. Instead ko dah rasa takmo dah jadik government servant, ko buleh la buat perangai tak pegi kursus tuh. Owh... nom3!!!

Sebelum berkursus, aku nak make sure yang umah aku adalah dalam keadaan yang memuaskan sebab aku nak tinggalkan lama. Plus-minus, 18 hari jugak, dowh..! Mana la tau kot2 nanti kawan2/adik2 ipar aku datang umah ke apa kan... tak pun ada sedara-mara sesat-barat tak reti jalan pulang terpaksa lak menyinggah kat sini menumpang teduh ke kan... harus la umah tak buleh tinggalkan bersepah. Nanti jatuh la saham ah kak, noks..! Ha3...

Semalam, sementara nak tunggu Maghrib, aku & my 'sayang' gigih melipat kain-baju yang dah setaraf dengan Gunung Everest tuh. Basuh, sidai, kutip, longgok... Basuh, sidai, kutip, longgok lagik... & lagik2... Mana tak jadik Gunung Everest?!! Hadoi la...

Setel dah bab kain-baju. Kami pun beralih ke bahagian dapur. Ecewah! Skema tak hengat ayat ah kak, noks..! Ha3...

My 'sayang' jadik tukang cuci pinggan-mangkuk, periuk-belanga. Aku lak jadik tukang susun pinggan-mangkuk, periuk-belanga yang dah dicuci. Pastu, aku basuh baju2 yang hanya memerlukan hand wash, spin & sidai. Pukul 9.30 p.m sume siap!

Hokay! Senang hati sebab mata dah tak semak. Best2... Errr... skang, aku nak nyanyi 1 lagu untuk korang sume. Sila dengorkan, ye! ;P

Kami tak besor (sila pecaya. Hiks...)
& kami tak kuat,
Bila bekerjasama semua jadi mudah,
Apa yang penting... kerjasama2...
La3...

Amacam? Santek, menarik, tertarik, komemangthebomb tak lagu ah kak? Ahaks3...

6 comments:

lily lotus said...

saya suka wonderpet...tetiba :D

azzey said...

BESOR TU IDAK...CUMA LEBOR JE...HIK3...

Admin said...

Wahh romantik gitu. :) baguslah kalau suka bekerjasama dalam berumahtangga ... amannnn selalu.

http://hasrulhassan.blogspot.com

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

lily lotus,
saya pun sker banget! eh2! tetiba jugak..! hiks..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
cis betul!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

hasrul hassan,
alhamdulillah.. so far, so good lah. amin..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google