SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, September 17, 2009

BLuEs RaYe...

Makin malaslah ari nie... Sume mende nak b'malas2-an! Xde 1 mende pon yg aku berajin2-an! Owhhh... Mood nak coti & raye makin menguasai nih! Mood wat keje & gi opis lak makin menipis senipis kulit bawang. Sampaikan nak tgk gate opis pon aku dah nyampah! Camno tu??? Uhuks2...
~ Semlm, mak aku citer yg Pak Tam call, suh sesape yg ade kat kampong yg layak, gi carik buluh lemang coz Pak Tam offer diri nak masak lemang raye nih. Aku baru jer sebut2 pasal bakar2 lemang nih, tup2 Pak Tam offer diri. Aku bkn hape... bknnye aku peminat fanatic lemang pon... Kalo ikutkan, aku bih sker ketupat than lemang. But, aku skerkan suasana mlm raye tu... dgn bakar lemangnye... rebus ketupatnye... riuh-rendah sedare-mare dok chit-chatnye... nenek dok melatah bile dicocok lagik... Wah! Mmg heavenlah! Tp, this year aku balik beraye umah mertua dolu. Diorang xmain lemang2 nih! Dengor2 citer diorang pakat2 nak wat sate. Alaaa... malasnye aku nak tlg. Hu3... Aku nie, kalo tlg makan, terror la... ;P


~ Kesah baju raye lak! Semlm gak my 'sayang' amikkan baju raye aku kat umah mak. Sume dah siap xcept cangkuk & jahit manik. Cangkuk tu mak aku suh jahit sendirik coz mak mmg dah xmenang tangan nak abiskan baju raye customers. Mak aku sker dengor radio. Dlm bilik m'jahitnye ade 1 radio yg sentiase menemani mak aku m'jahit. Yg kelakornye, bile ade lagu raye trus jer mak aku kuatkan xhengat! Tp, pastu trus t'ketar2, m'gigil2 coz dok pikir baju2 raye customers yg still on da way nak siap. Potong stim jerk! Muahaha... Cian mak aku... Hiks...

~ Aku hengat nak suh Amir jahitkan manik utk baju raye kat umah mak iaitu b'kaler ijo. Yg kat belah my 'sayang' aku nak jahit sendirik. Chaittt! Konon! ;P Ntah2, dua2 pon aku anta kat Amir gak. Ha3... Hmmm... dah la ptg nie baru nak carik manik! Uwaaaaaaa...............


~ Aku dok pikir nie... bilekah waktu yg sgt sesuwai utk aku kemas umah? Sbb schedule sgt full everyday! Ari Sabtu dah nak balik umah mertua. Ahad lak b'kemungkinan besor raye! Owhhh...


~ Baju my 'sayang' dah siap. Tp, aku xcuci lagik sbb aku xde mase maaa... Tp, kan... mase utk m'tido ade lak..! Isk3... musykil aku... ;P


~ Mak aku lagik hebat coz thn nie mak ade 9 pasang baju raye wooo... Ade yg mak beli sendirik & ade yg anak2 belikan. Ade gak yg lom siap jahit! Xtau la sempat ke x mak aku nak jahit?! Sib baik baju2 utama dah siap. Plus, abang aku ade belikan jubah ready-made. Kira ok la tu kan...


~ Makin dekat nak raye, makin malas lak aku nak bangun sahur. My 'sayang' pon same. Rase cam nak minum air jerk! Tp,... isk3... xmolah! Sahur jerlah! ;P

~ Skang aku dok layanz blues sambil dengor lagu raye... Huuu...

~ My 'sayang' wajib kasik aku duit raye! Kalo x, aku merajuk 16 ari! Huuu... Mintak2 my 'sayang' kasik duit raye yg 'gebu-gabanz' tahun nih! Bley soppin' pas raye lak! Ahaks2... Ermmm... Aci x kalo aku still mintak duit raye drpd org sekeliling? Aci la kan... Plus, aku kan gadis di bwh umur lagik... La3... Larikkkkkkkkksssssssssss........!!!!!!!

~ Nak b'buke hape la ptg nie, ek? Eh2! Tp, my 'sayang' cakap nak buke kat umah mak dia ari nih! Hmmm... Ok gak tuh!
* Caption adalah xde kene-mengena langsung dgn gambar2 coz gambar2 tu sume adalah saki-baki gambar mase kat Teluk Dlm Resort. Sila layanzkan jer bebelan dari bibir mungilku ini... Tq... ;P


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google