SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, September 14, 2009

MaJLiS b'BuKe PoSe

Malas tul aku nak gi opis ari nie! Bkn setakat Monday blues jerk but, feel nak keje tu dah kureng di situ! Asik pikir raye3 jer... Jasad jer kat opis but, minda dah melayang2 ke kampong halaman la... munge api la... ketupat & lemang la... bla3... Owhhh...

Semlm, aku & my 'sayang' b'buke kat umah mak. Mak wat tahlil kecil2-an, jemput sedare-mare t'dekat jerk. Mak masak mee hailam, nasik putih, tom yam, ikan goreng & sambal pelam. Perrgghhh..! T'angkatlah! Skang nie pon aku dok t'bayang2 kelazatan mee hailam tersebut. Owhhh... kantoi gak pose aku kang! Hu3... Tp, gambar2 xsempat snap la, u ols. Nampak makanan b'deret2, trus lupe daratan! Lupe yg kite nie blogger tegar! He3...

Ari Sabtu lak we ols b'buke kat umah mertua, ade kenduri gak. Menu adalah nasik putih + ayam goreng berempah + ikan bawal sweet sour + gulai daging + kacang panjang goreng ngan ati ayam. Same gak, gambar2 nan ado. ;P

Last 2 Sundays, aku dgn beraninye mengadakan Majlis B'buke Pose kat umah aku. Kalo setakat nak wat majlis b'buke pose tu, hape la sgt kan?! But, isunye di sini adalah aku dgn berani offer diri nak masak sendirik, ok! Sgt xt'capai akalku lah!


~ Sila pecaye aku yg masak sume nih, dibantu oleh my 'sayang'lah! Tul wooo... Xtipu..! Menu adalah nasik putih, nasik tomato, ayam masak merah, sup bebola ikan & ikan masin goreng. P'cuci mulut lak ade buah tembikai & pisang. Tp, ayam masak merah tu ade la mak aku tolong buhkan garam, gula, bagai... sbb mak kan kira dah xpert kan... aku lak amatur lagik maaa... Plus, aku dah kelam-kabut dah time tuh! Huuu...


~ Antara jemputan yg hadir... Thanx to u olslah! ;)


~ Odah da sleepin' beauty... Ecewah! Hiks... Odah skang kan, dah pandai wat perangai tau! Mak aku citer, dia pantang kene tinggal sorang2 dlm buaian, mesti nak m'jerit mintak mak aku angkat. Kalo mak aku baringkan atas tilam dia, pastu mak aku gi wat keje len ke... gi dapur ke... on da spot dia m'jerit xhengat! Wah! Gediks ko ye Odah... ;P


~ Aku xtau bile mase A_bern cilok camera aku, pastu posin' b'gediks2-an ngan Lip2. Poyos jer Lip2 senyum kan?! Ha3... Hmmm... A_bern dah abis exam UPSR. Rase cam bley jwb katanye. Plus, siap cek jwpn ngan cikgu tuuu... Dasat2... Aku dolu time PMR, xde maknenye nak cek jwpn bagai coz lagik aku cek, lagik la aku rase ngeri! Isk3... Btw, semoge A_bern dpt 5A's in UPSR! ;)


*Apsal aku malas sgt nih??? Mane aura rajin nih! Hu3...


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

2 comments:

angah iza said...

ramai nye berbuka pose ngan kamu...
hehehhe....mcm panti asuhan je :P

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

izi iziana hasan,
family members maa..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google