SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, September 3, 2009

ALLeRgiCkAH..???

Ari Selase, aku gi spital, bawak mak aku. Badan mak aku naik rashes! Xla naik 1 badan, tp quite curious gaklah! Kene kat dada, kat tangan & sket2 kat muka. Xtau la nape?! Mak aku cakap, start kene mase balik dari soppin' baju raye kat Ipoh. But, mak aku wat dek jer coz hengatkan rashes bese. Tgk2, on Tuesday, makin m'jadik2 lak! So, ke spital la kitorang jwbnye...


~ I was wearin' 1 of my new shawl..! Beli kat Ipoh ari tu! Ade cam Yunalis Zarai sdg menemani ibunye ke spital x? Wakaka... Larikkkssssss......!!!


~ Aku xpuas ati ngan doktor yg check mak aku tuh! Cam b'malas2-an jerk! Langsung xtgk rashes mak aku, ok! Dia just tanye, 'Sakit ape makcik..?... Owhhh... ruam ke? Gatal x?... Ooo... ini mungkin allergic. Same ade allergic pd makanan laut/p'sekitaran la... Saya bg ubat, utk sapu kat ruam & pil, key!' Sket pon dia xtgk rashes mak aku, bley plak sker2 ati wat assumption mak aku ade alahan! Kalo gitu gayanye dia check mak aku, better aku bawak mak gi pharmacist jer! Huhhh!!! Mengong!

Disbbkan ketidakpuasatian yg melampau, aku gi bawak mak ke klinik yg disarankan oleh Kak Aneem semlm. Klinik Dr Murali namenye. Kak Aneem cakap, doktor tu bagus, sgt teliti & baik budi pekerti. Owhhh... mmg tul ape yg Kak Aneem cakap. Mmg puas ati la gi klinik tuh! Doktor adalah sgt3 prihatin ngan masalah patientnye! 2 thumbs up & syabas diucapkan kpd doktor tersebut...

Mak kene injection. Then, doktor kasik mak 2 types of pills. Risau gak aku coz mak xpenah lagik ade alahan pd seafood/hape2 ke seblom nih! But, mmg xdinafikan la yg dlm bln pose nie, mmg mak bnyk makan udang, sutun & yg sewaktu dgnnye! Tul2 allergickah? Hmmm... Td, aku call mak, tanye dah okkah/lom?! Mak cakap, cam dah kureng sket. Owhhh... alhamdulillahhh... Semoge rashes mak akan b'kurengan & sembuh spt sedia kala... Aminnn...


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

7 comments:

Solehah said...

oo..alhamdulillah..cite aku lak, dengan rashes ni mmg selalu jgk..aku x boleh mkn seafood bnyk2. satu lg x boleh kene habuk..kalo kene habuk bnyk2 muncul la..yg paling tak tahan jadi kat tapak tangan and tapak kaki...waaa..garu x sudah2..doc bagi aku iodin yg kene bancuh dlm air, then bilas ke tempat ada rashes..habih kuning aku..hehe..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

Solehah,
oo.. hang pon ade allergic, ek? aku rase, tul la mak aku tu allergic.. sbb dia bnyk makan seafood, pastu lately dia p cuci habuk mesin jahit. dat's y la rashes naik kot, ek?! hmm.. iodin tu yg mane? brand ape? aku ingt nak p beli utk mak aku la coz ari tu doktor xkasik pon..

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah dari Pak Karamu

Kakak & Adik said...

Semoga rashes2 akan hilang...
*jemput la ke blog kami utk jualan colored stones yg cantik2!*
terima kasih! :)

TEACHER OF SOMEONE said...

tag sudah kujawab ;-)

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

~PakKaramu~,
salam 1 m'sia.. he3..


Kakak & Adik,
ye2.. aminnn..

insyaallahh.. akan ku terjah! ;P

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

TEACHER OF SOMEONE,
wokeh! gud2.. ;)

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google