SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, September 2, 2009

MeNu B'bUkE... dAy 5...

Mornin', u ols... How's ur day? Okkah/k.o kah? Hopefully, everythin' will be oklah, ek! Aminnn... Well... aku sampai opis cam bese la kan... Setakat lambat 2, 3 minit tu hape la sgt kan... ;P Aku nak continue upload gambar2 makanan nih! Nak kasik Leh 'hot2' sket! Ha3...

Straight to da point la kan! Hmmm... utk day 5, most of da juadah b'buke adalah dibeli di PARAM jerk. Xkose mak nak masak, nok..! Wah, gitu! ;P Tp, ade la 1 dish yg aku masak, mende yg paling simple dlm donia iaitu m'goreng ikan. He3...


~ Ayam masak kicap nie lauk aku. My 'sayang' xsentuh pon... dah jemu katanye tgk ayam jerk. Tp, wifeynye mmg xpenah kenal erti jemu makan ayam. Hiks...


~ Sambal goreng nie beli 2 hengget jer. Tu pon rase cam bnyk giler, ko! Xkan nak beli singgit plak kan... Cam xsampai ati la plak! Tp, bley ke beli singgit? Ke xbley..? Erkkk!


~ Menu setrusnye adalah... daging salai masak lomak cili api! Perrgghhh...! Sodaplah! ;P


~ Murtabak as kuih of da day..!


~ Ikan goreng pon sodap! Air tangan aku tuuu... Jgn t'kezut plak tgk rupe ikan nih yg dah cam pekasam dah, ha! Aku, kalo goreng ikan mmg tahap jadik keropok trus! Garing giler! Baru la ade ummpphhh nak makan..! Kalo yg lembik2 tu aku xbley blah la...


~ Cicah kicap adalah wajib! Wat cicah ikan goreng pon sodap td tu, ha!


~ Air mangga & air tebu sbg p'ilang dahaga..!

Ahhh... Alhamdulillahhh... ;)


*Utk sahur pon makan mende yg same jer... panaskan la kan... Elak p'baziran di bln Ramadan... ;)


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google