SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, September 28, 2009

DaM2 dUm... BuNyiK mErCuN! La3...

1st day masuk opis after b'coti pjg sempena Ari Raye Aidilfitri nie, bknnye b'kobar2 nak menyetelkan keje yg menimbun tuh! Tp, b'kobar2 nak m'update pasal raye! Tul x, kwn2 sekalian..??? Ahaks2...

Spt yg tuan2 & puan2 sedia maklum, tahun nie, aku beraye di umah mertua dolu. Riuh-rendah umah mertua aku! Bknnye riuh-rendah dgn suara kanak2 a.k.a anak sedare but, bapak2 sedare a.k.a adik-b'adik my 'sayang' yg 10 org tuh! Ade yg khusyuk m'anyam ketupat... borak2... b'gurau-senda dgn anak sedare yg 2 org tuh... bla3... & ade gak yg battin' either sok raye (Ahad)/x. W/pon fenin but, meriahlah! ;)

Yg beshnye, bile tibe p'umuman tarikh ari raye, sume b'tapa kat depan tv! Sume jadik bisu, senyap-sunyi! Nak concentrate kat announcement raye tu la konon..! Ha3... Confirm jer sok raye, memasing b'sorak, melompat2, xhengat! Sampai aku confuse, xbley bezakan yg mane anak sedare... yg mane abang2 & adik2 ipar aku. Sib baik aku xikut melompat2 same! Hua3...


~ Pas b'sorak2, melompat2, dengor p'umuman raye, sume b'desup ilang gi laman umah, main mercun ngan munge api. Mastermind adalah my 'sayang'. Isk3... korang nih... org len mlm raye gi b'takbir raye, ade ke patut layanz mercun sampai lebam?!! En. Hubby sapa la tuh..??? ;P


~ Gambar xclear coz aku amik pakai camera henfon cap ayam aku tu jer... Tp, yg nampak 2 kujur tubuh tuh adalah pasangan yg m'sponsor mercun & munge api iaitu Abang Poi & Kak Ti. Xsure lak aku either Kak Ti b'sekongkol ke x dlm kes nih but, yg pasti Abang Poi adalah main sponsorlah! Dia angkut mercun dari KL pakai bagasi wooo... Dasat2...

Aku & adik2 ipar pompuan sume jadik cheer leader dok t'jerit2 kat belakang jer esp. Udda la... Xabis2 suh fightin' ngan jiran2 sekampong, mercun sape paling ummpphhh?!! Hua3...


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

2 comments:

Solehah said...

hehe..aku terlibat jgk dengan aktiviti mcm ni..tp bkn main, amik gambar ja..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

Solehah,
kira t'libat secara xlangsung gak la tuh! ha3.. t'ingat mase main mercun kat pulai dolu kan.. he3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google