SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, June 18, 2009

KeNdUri ArWaH...

Last Sunday, my MIL wat kenduri arwah. Ari Sabtu tu, ade la aku dtg gak. Tlg2 ape yg patut esp. tlg tgk! Ha3... Alaaa... aku dtg pon dah ptg, lam kul 4++ p.m. My 'sayang' dah sampai dolu lam kul 3 p.m. Dari site trus balik kampong. Pastu, baru my 'sayang' call, suh balik kampong gak. Dat's y aku lambat..! He3...

Mase aku sampai tu, sume dah setel. Maksud aku, mende2 cam kupas bawang la... siang ikan la... potong daging... ayam bagai... Masaknye sok. Tp, kurma daging my MIL wat dat day coz nanti lambat katanye. Sok tinggal buh santan jer... So, aku tlg tgk adik2 ipar aku kaco kawah kurma daging jer la... La la la...

Sok pagi, ari kenduri tu pon aku & my 'sayang' dtg lambat. Lam kul 9.30 a.m baru nampak batang idung. Alasan: M'beli buah tembikai & cili yg dipesan oleh my MIL. He3...


~ Makan time..! Menu: Nasik putih, ayam goreng, kurma daging, udang petai, kari bawal, sambal belacan & timun. Laporrr2... Makan budok..! Ha3... Tp, gua xbley la nak makan dolu skali ngan tetamu kan... Gua makan last2 ngan my 'sayang' lorrr...

~ Qistina dah start makan biskut Rusk tu, ha! Makin bulatla dia pasni! ;)

~ Kenduri arwah tu my MIL skalikan ngan cukur jambul budak kecik nih. Nie kira sedare belah my 'sayang' gak la... Aku xtau nak xplain sedare yg camne?! Sbb dah b'pusing2. Tp, kira sedare la... Senang citer! ;P Baby nie kecik kan? Xtually, dia lahir pramatang, baru 8 bulan dah nak kuar tgk donia. Tu yg cute-miut sgt tuh!

Alhamdulillah... Kenduri tersebut b'jln lancar... Aminnn...


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

4 comments:

Neeza.Areef said...

bpe idang tu..npk byk besusun juadahnye

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

neezareef,
ntah la.. xkira la plak! tau makan jer. he3..

RaFFLeSiA MeRaH said...

sekali tgk mcm makan time berbukak puasa kat masjid pulak....

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

RaFFLeSiA MeRaH,
sebut pasal pose, xlame lg dah nak masuk bln ramadhan, ek! owhh.. bazar ramadhan.. ;P

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google