SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, June 8, 2009

Ari RaJiN sEdOniA

Semlm, aku adalah rajin. Bkn rajin memasak, tp rajin mengemas. Kasik service itu umah coz rase2nye dah lame xdiservice. Habuk2 sawang bagai pon dah 16 inci tebalnye. Wakaka...

Xtually, mak ajak we ols gi kenduri kat Ipoh semlm. Kawan abang aku kawen. Tp, kitorang t'pakse refuse coz my 'sayang' nak gi kenduri umah sedarenye. So, mak gi Ipoh ngan family abang jer... Aku xlarat nak ikut my 'sayang' coz aku ngantuks tahap gabanz. Plus, sakit perut la... 'Cerry-berry' lak tuh! Penangan makan kenduri xhengat kat Kuala Kangsar la nih! Owhhh... ari Sabtu tu, we ols gi weddin' kat Kuala Kangsar, kakak Roy kawen. Gi ngan my MIL & abah. Story on this kenduri later aku publish, ok! Skang layanz citer kerajinan kami dolu. ;P

My 'sayang' gi kenduri umah sedarenye tu lam kul 10.30 a.m. Aku plak tido2 ayam kat depan tv. Kul 11 a.m aku bangun, lipat baju yg selambak tuh! Sgt bnyk, ok! Stock seminggu! Adusss... Dusss2... Bley patah jari-jemari wooo... ;P Pas lipat baju, aku sapu sampah lak! Pastu, aku mop lantai. Pastu, sidai baju yg my 'sayang' dah siap basuh & spinkan pg td. Pastu, basuh pinggan, masak nasik lak. Ting tong, ting tong... kul 3.30 p.m baru aku mandi. Waaaaaa......... nikmatnye mandi..! Hiks... Aku suh my 'sayang' masakkan lauk coz aku lapor tahap gabanz & xlarat dah nak memasak bagai... My 'sayang' ajak makan kat luar, tp aku gediks2 nak makan masakan dari air tangan my 'sayang'. My 'sayang' layanzkan jer... He3...

~ Nie bkn antu b'selubung baju t-shirt, ok! U ols jgn salah paham plak! ;P Nie adalah my 'sayang', offer diri melipat baju yg aku sidai td. Ini adalah aktiviti sihat pd mlm td. Ganti2 la plak kan... Siang td, aku dah mandi peluh mengemas, mlm turn my 'sayang' la plak lipat kain. Baru tul namenye 'p'kongsian idup'! X gitu, U ols?! Heh3...

~ Xtau la aksi ape yg coba my 'sayang' tonjolkan di sini?! Ade ke org lipat kain sampai kain tu naik atas kepala??? Isk3... Sker ati la ape pesen pon, janji siap!


~ Aku plak gigih bancuh air susu Anlene 1 bekas air panjang tuh! Pastu, buh ais. Minum sambil tgk 'Jgn Lupe Lirik'. Perrggggghhhhh..........!!!!! Malatops lah!


* Aku ingatkan si Rina (kembar Rini yg masuk 'Jgn Lupe Lirik' mlm td tu) bley la dpt paling cikai pon RM 25k. Skali 0 daaa... Tu la... over-confident sgt! Plus, Pak Nil pon dah bg chance & hint2 yg jawapan pilihannye tu adalah salah. Aku kat umah plak poyos jer jerit2 suh dia pilih lirik yg no. 3 tuh coz aku rase2 yg tu la jawapannye. Aku siap nyanyi2 sumbangsih lagik, ok! ;P Tp, nak wat camne kan... dah xde rezki kot! Hmmm...


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

3 comments:

ira-meare said...

tu la,aku pn sakit ati gak tgk jll mlm td,aku rs aku pn nk masuk la,sbb aku tau suma lagu yg dia nyanyi tu.picing lari blkg kira ok ;P.

eja said...

anlene lagi ye..tujuan utama anda terminum anlene knp..sj tny..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

meare,
aku lagik sakit ati coz aku kan 'bdk mass comm'.. muahaha..


eja,
no specific reason maa.. just for gainin' healthy bones lorr..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google