SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, May 14, 2014

#THROWBACKEMPAT: MACAM LANGIT DENGAN BUMI!

Yang ke-4...

'Mencurik duit tabung surau...' tuduhan membuta tuli daripada Zali, Musa & Khalid. Gayanya... caranya... pendekatannya... sangat persis samseng kampung dusun! Huh!!!

*** Sabar _ _ _ _ _... Kalau ikutkan hati ko, tiga2 punya keturunan ko bunuh kan..! *** 

Itu kalau ikut kata hati. Nasib baiklah pesan Uwais terngiang2 di telinga...

"Abang nak pesan dengan ko ni, sepanjang abang takde nanti, kalau ada orang datang kacau ke... ada orang ganggu ke... abang mintak ko banyak2 bersabarlah."

Makanya, dibiarkan badan kena tumbuk... kena lanyak! Boleh je kalau mamat kolam ikan nak fight back. Tapi, dia tak nak complicatedkan lagik keadaan... Berpura2 lemah lebih afdal kot...

Akhirnya...................

si bunga manja datang jadik penyelamat. Meroyan bunga manja tengok hero pujaan hati kena belasah! Sangat superwoman..! He3...

~ Credit to: ping

"Ni2... ada saksi?"
"... saya nampak... Lepas tu, saya sakit perut... aaa... iye... saya nak berak. Saya pergi tandas lepas tu."
"Ada saksi kan?"
"Pekak, ek? ... pegang tabung tu. Bukan curik duit tabung tu!"

*** Hey, minah niii..!!! Konon nak selamatkan aku la... Lepas tu, aku jatuh cinta dengan ko. Lepas tu, aku kahwin dengan ko. Suka2 hati ko je. Baik ko jadik script writer, ko tulis cerita ni! ***

Senjata bunga manja adalah nak saman fitnah berjuta2 samseng kampung dusung tuh! Kecut perut diorang... terus blah! Ha3... Pengkecut betul! Eh, pengecutlah! ;P

Dalam banyak2 hujah bunga manja, ada 1 hujah yang paling buat mamat kolam ikan terkedu, terpana & terkejut beruk!

"... yang ko nak bela sangat budak penyangak ni kenapa?"
"Sebab dia ni BAKAL SUAMI AKU!"

Jenggggggggggg3............. Hujah tersebut yang diboldkan tu, hokay..! Amekaw! Ha3...

Bukan dia tak goyah dengan bunga manja... Tapi, dia kena sedar diri! Siapalah dia nak dibandingkan dengan bunga manja yang sah2 datang dari keturunan berada. Lagipun, sejarah silam tak memungkinkan untuk dia terima mana2 perempuan pun! Jenuh Mak Cik Sari pujuk... up2kan kehebatan bunga manja... tapi, tak jalan. Hanya 1 jawapan yang keluar daripada mulut mamat kolam ikan...

"... macam langit dengan bumi! Kalau langit dengan bumi bersatu, jadik apa? Malapetaka tau..."


:: Like3, ek! ::



No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google