SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Saturday, December 10, 2011

INNALILLA HIWAINNA ILAI HIROJIUN...

Lama aku 'menghilang' kan? Tapi, kalau aku 'menghilang' dari blog nie, insyaallah... aku akan kembali jugak lagik. Berbeza dengan 'menghilang untuk selama2nya'...

Owh... sedih sangat bila nak bercerita pasal 'kehilangan' nie. Especially kalau bab2 kehilangan insan2 tersayang yang ada di sekeliling kita. 

Well... ada sebab aku bukak cerita pasal 'kehilangan' nih. Baru beberapa hari lepas, aku & my 'sayang' kehilangan orang2 yang kami sayang. Hari Ahad (malam) 4 Disember 2011, abang dapat call daripada Pak Ngah Sudin yang mengkhabarkan berita sedih. Mak Ngah meninggal dunia sebab sakit tua. 

Tergamam jugak bila dapat berita tuh. Ye la... selalu setiap kali raya, musti kitorang konvoi ke Taiping, ziarah Pak Ngah Sudin, Mak Ngah & Abang Asri. Tapi, tahun nie asik bertangguh nak ziarah diorang. Raya puasa tak ziarah sebab memasing turn balik rumah mertua. Raya haji pulak tak ziarah sebab cuti seciput jer. Plus, kakak pun tak dapat nak pergi sebab Abang Mie kerja.

Tiba2 dapat berita Mak Ngah dah takde. Takde rezeki nak jumpa Mak Ngah. Sedihnya... Kami cadang nak ziarah Pak Ngah hujung minggu nie. Insyaallah...

~ Arwah Mak Ngah dalam kenangan...

~ Gambar kenangan dengan arwah Mak Ngah... 

Al-fatihah... Semoga rohnya dicucuri rahmat & ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman. Amin...

Pagi Isnin, 5 Disember 2011... masa tu kat rumah mak, aku tengah bersiap2 nak pergi kerja. Tiba2 handphone my 'sayang' berbunyik. My 'sayang' takde sebab pergi beli breakfast kejap. Cepat2 aku jawab call tuh. 

"Hello! Kak Leez, Abang Mamat (panggilan my 'sayang' 
dalam family dia) mana? ..................... tolong ...... boleh 
tak .... bawak hospital? ................"

Yang '.....................' tu samadengan perkataan2 yang tak jelas sebab suara Bulat macam menggigil2 & putus2.

"Apa..??? Tak dengor la..."

Tiba2, my MIL pulak yang bercakap... sambil nangis2... Buat hati aku rasa tak tenteram!

"Mamat mana Mamat? Nie mak nie. Dadi dah takde... 
Dadi dah meninggal... Hu3..."

Aku speechless! Aku rasa kaku tak tau nak buat apa?! Aku rasa aku macam mimpi!!! 

Mak datang dekat, tanya hal sebenor. Aku kata, 'Mak... Dadi dah meninggal!'

Innalilla hiwainna ilai hirojiun... 


*Bersambung...


:: Like3, ek! ::

6 comments:

fairus said...

SEMOGA ROHNYA DICUCURI RAHMAT...

eja said...

kehilangan memang perkataan yg amt menakutkan..kehilangan yg paling sedih adalah kematian..kehilangan yg amt sakit hati..perceraian..

perkataan yg paling cool..sabor..dalam sabor ade ketenangan..redha itu ikhlas..ikhlas itu indah..jgn lak pasrah k..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

fairus,
amin..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

eja,
yupp! aku setuju ngan hang. kematian jugak 1 perkara yg m'insapkan & buat kita lebih appreciate org2 yg kita syg.

err.. 'redha itu ikhlas' tu cam samadengan dialog dlm ombak rindu jer.. he3..

eja said...

aku petik je..ala petik kan senang..nk tanam yg susah..ambok rindu pun pe slhnye..aku pinjam perkataan tu..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

eja,
aah. ye la tuh.. he3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google