SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, December 19, 2011

MARI MAKAN BUAH SECARA BERJEMAAH

Kesah hujung minggu...

Masa on the way balik dari kenduri 2 pupu aku tu, tetiba macam timbul idea baik punya..! Idea nak pergi kebun Along. Plus, my 'sayang' pun memang kebetulan nak ke sana. So, dah alang2 ajak la mak, abang & family sekali.

Ah kak nie bab ajak jer over! Bila kebunnya dah di depan mata, mintak mahap la ah kak nak turun dari kereta! Ya ampon kot! Lebih rela jaga anak2 sedara dari menapak 'bersiar2' kat dalam kebun tuh.

O.M.G..!!! ;P

~ Banyak jugak 'hasil tuaian' diorang. Ada durian... Eh! Cer tengok abang aku tuh. Terkagum2 dia tengok bini dia makan durian! Plus, Kak Aneem memang hantu durian pun! Dasat kalau tengok dia makan durian! Hu3...

~ Pak Yang... kerja dia tukang kopek durian. Anak2 sedara pulak tukang makan durian! Kejam betul anak2 sedara dia tu tau! Haish!

~ Rambutan pun ado... dokong pun ado. Durian memang aku tak usik langsung! Focus kat rambutan ngan dokong jer. Tu pun malas nak kopek kulit. 'Dera' mak & my 'sayang' suruh kopekkan. Aku tinggal ngap3 jer. Bijak tak? Bijak tak? ;P

Hmmm... terkenang2 pulak kat buah dokong yang gemok2 tuh...

'B, bila nak terjah kebun Along lagik, ek? Termengidam la...' 

Ngeh3...


:: Like, ek! ::

4 comments:

fairus said...

LEPAS MAKAN JANGAN LUPA SLAT BERJEMAAH PULA.. ;)

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

fairus,
insyaallah.. ;)

eja said...

glurp..aku nk blik perak gak yop..nk makan dorian..kempunan..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

eja,
uiks! syioknye balik kampong! ;D

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google