SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, April 19, 2010

BALIK KAMPUNG...

We ols balik kampung on Saturday. Bukan balik umah mak aku but, umah mertua. Balik tengahari tapi, pagi tu balik umah mak aku dolu sebab mak lang mintak tolong antakan beliau & anak2 balik kampung dia. Pastu, we ols terus balik umah, packing2 baju sket2. Takde hape hal pun... Saje jer my 'sayang' nak jumpe adik-beradik dia. Buleh dikatakan sume ado la except A-im, Bulat & Jijah.

Sampai umah mertua, aku sembang2 jap ngan my MIL & ipar-duai. Pastu, tolong my MIL masak untuk lunch. Alaaa... tolong potong2 bawang jer pun... Yang lain sume my MIL yang buat. Heh3...

Lepas tolong masak, aku terus masuk bilik. Nak sambung tido. He3... Tapi, awal2 lagik my MIL dah pesan, suh makan dolu before mentido sebab dia memang dah arif sangat kat menantu antu dia yang sorang nih! If dah tido, memang payah nak celik dah! Ha3... Aku cakap, aku just nak lepaking2 jer, jap lagik kuar la... Chait! Jap lagik hapenye..?! Pukul 2 p.m baru aku bangun tido. Ya ampon, mak... ;P

After lunch ngan my 'sayang', aku lepaking kat depan tv sambil sembang2 lagik. Pastu, aku masuk bilik balik, sambung tido. Wah! Tido tak hengat jer keje ah kak, hokay..! Nie if mak aku tau nih, mampos aku kene tarbiah kaw2 punye..! Hiks... Tapi, ye la kan... if aku tak tido, aku pun tak tau nak buat hape dah?! Lain la if ade kenduri... ade gak la mende2 yang aku kene sibuk2 buat kat dapur tu, ha..! If membuta gak, tu baru la dikira melampau tahap gabanz! Betul tak, you ols?

Pukul 7 p.m, we ols balik umah sebab mak aku roger2 kata nak datang umah ngan family kakak & abang aku. Hape lagik..?! Kelam-kabut la we ols kemas umah yang cam kene serang garuda tuh! Zas3... sap2 soi... sepantas kilat we ols mengemas! Siap gak akhirnye... Fuh! Lega... ;)

Kitorang dinner ramai2 kat umah aku. Riuh-rendah la umah aku malam tu. Pas dinner, memasing lepaking depan tv, tengok bola. A_bern lak tak abis2 suh tukar channel sebab dia nak tengok Konsert AF. Ha3... Gasak la korang..!

Sayangnye... gambar nan ado... sebab aku sibuk jadik host. Hu3...


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google