SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, August 20, 2009

MiSi M'cAriK mEe GoReNg MaMaK

Mak aku teringin makan mee goreng mamak. So, we ols bawak la gi terjah kedai mamak. Aku pon nak gak coz dah lame xmakan. Mee goreng mamak yg paling besh penah aku makan adalah mase aku study kat Arau dolu. Tp, aku xhengat dah katne?! Ilang ingatan... 1 more yg besh adalah kat Restoran Maulana. Perrgggghhhhhhhh...! Secukup raselah! Mende paling aku sker kalo makan mee goreng mamak nie adalah cekodok dia! Kene ngan selera aku! Tp, Restoran Maulana tu dah tutup, dah jadik kedai emas la plak! Nak kata b'pindah, x gak coz xpenah t'serempak pon... Huuu...

Seblom gi terjah, we ols gi spital dolu, tgk org sakit. Kira pangkat atuk sedare la... Sakit paru2 b'air. Mase kitorang tgk tu cam dah ok sket la... Tp, seblom tu dia dimasukkan ke ICU! Xlame la... pastu dah bley discharged. Xsampai 2 ari kat umah, dah kene masuk wad balik, ade komplikasi kot! Aku doakan semoge beliau sihat spt sedia kala... Aminnn...


~ Memule, we ols terjah Mastan Ghani, branch baru bukak kat Taman Intannova. Sekali xde mee goreng daaa... Speselty diorang mee rebus ngan rojak jer... So, terjah tempat len.

~ Kitorang makan kat Fazari Maju. Aku xb'kenan sgt makan kat sini coz aku penah rase roti canai dia, fail coz kuah cair giler! Tp, terjah gak lah coz dah malas nak redah carik yg len. Plus, mane la tau kot2 roti canai jer yg fail, tp mee goreng dia malatops kan... ;P


~ My 'sayang' b'diet konon! Xmo order makan, order minum jer... Tp, bile tgk aku & mak makan, laju jer tangan tu curik sudu aku, nak tumpang sekaki! Wakaka...


~ Lokasi kedai mamak xkan penah m'halang aku utk b'gediks2-an, ok! Plus, nak jadik blogger kene la gediks2 sket, baru la ade ummppphhh! X gitu??? Ahaks2...


~ Mee goreng Fazari Maju adalah di bawah standard piawaian aku. Cekodok pon nan ado! Hu3... Tp, abis gak la aku telan, dibantu oleh my 'sayang'. Xmo la bazir2 kan... Xbaik wooo m'bazir..! Tuhan marah... ;)


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

10 comments:

Mdm Lulu said...

bagusla x membazir..cukup amik satuje dulu..kalau sedap,order lagikan..betul x?

fealize_eleanoer said...

btl³..

safiya saya pon salu ckp..

"mama...Allah mayahh tau"... a.k.a marah tau...

kehkehkeh!

Diarihatiku1976 said...

saya pun suka mee mamak.. paling suka.. makan kat cheras.. lupa apa nama restorn dia.. suppperbb...

ArELeEz said...

Mdm Lulu,
tul tuh! m'bazir tu kan amalan syaiton.. ;P


fealize_eleanoer,
mesti cute abis mase safiya cakap camtu kan?! he3..

ArELeEz said...

Diarihatiku1976,
layanzzzzz...!!! hiks..

masviona said...

gugur diet cik abg leez tgk leez makan kan...hiksss

Solehah said...

weh...gambo mee gorang mamk tu plg bawah..gamba hang yang banyak beno..hehe..

lily lotus said...

salam ramadhan dear ;)

ArELeEz said...

masviona,
btul3!!! ha3..


Solehah,
bese la.. tuan punye blog wajib enterframe secara over, ok! muahaha..

ArELeEz said...

lily lotus,
salam ramadhan to u too..! ;)

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google