SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Friday, July 4, 2014

IFTAR 2 RAMADAN... 2014

Rajin pulak nak memasak. Dekat opis pun dah pikir2 nak masak apa?! Semestinya yang terpaling simple yang jadik pilihan. 1 lagik kriteria adalah yang tak perlu nak guna deria rasa sangat. Puasa kan... Ah kak ni pulak dah la spesis yang tak berapa reti nak agak2. Begitu...

My 'Jebat' kata, nak carik kuih kat PARAM. Ok, fine. Boleh je. Tapi, pesan siap2, jangan beli banyak2! Contoh: Untuk dia = 1 jenis kuih, untuk aku pun = 1 jenis kuih. Takmolah beli banyak2. Yang nak makan 2 orang je pun. Membazir je kang!

Dekat lapanploh kali jugak la dok pesan kat My 'Jebat' tuh. Al maklumlah... dia kalau ke PARAM, tak sah kalau tak 'tawaf' 2 kali. Hasilnya kang berbondong2lah bungkusan makanan yang dia tapau!

& alhamdulillah... My 'Jebat' mendengar kata. ;)

~ Nasik putih + ikan termenung goreng + sup daging + sup sayur + sambal kicap. 

Semua hasil air tangan sendirik kecuali sup daging. Wah, macam ada nada berlagak di situ..! Ha3... Puiii..!


:: Like3, ek! ::



2 comments:

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

syabbas bettey ..berjaya masak tu kejayaan tu ..hihihi...sebab balik kerja kan selalu dah petang dan dah penat

ArELeEz said...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡,
tq2.. betul jugak tuh. kejayaan yg buleh dibanggakan. eceh! ;P

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google