SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, July 24, 2012

IFTAR 1 RAMADAN... 2012

Iftar 1 Ramadan...

Aku berbuka kat rumah mertua. Awal2 lagik mertua dah chop. Plus Awa, Roy, Udda ngan KF pun balik berbuka kat kampung jugak. Meriah kot!

Aku tolong masak jugak sikit2. Kata menantu pilihan kan... Pui!!! Statement over melampau nih! Ha3...

Walaupun aku tolong masak tapi, menu utama tetap 'mem besor' (my MIL) yang masak. Aku tolong masak yang simple2 je macam goreng sayur & buat sambal.

So, menu iftar 1 Ramadan adalah nasi putih, sup tulang, kari ikan puyu, sambal belacan, sambal kicap, ikan cencaru sumbat goreng, sawi goreng & ulam2-an. Kuih-muih pulak ada murtabak pisang ngan roti canai yang my MIL buat. Kuih2 lain macam cucur udang, apam gula hangus ngan karipap semua tapau PARAM.

~ Lepas berbuka, memasing buat hal sendirik. Qistina baca novel. Mulut dia pot pet pot pet bajet khusyuk membaca. Ntah hape yang dia sebut, aku pun tak tau. Ha3...

~ Aku bercamwhore sorang2. Muka dah kembang setaman. Sadis! Hu3...

~ My 'sayang' pulak dah malam baru bertenaga nak baca paper. Pagi2 tak larat nak selak paper. Puasa kata ko!. Malam2 kalau suruh angkat sofa tu pun aci sap2 soi je. Over tau! He3...

Jangan tak tau, sambal belacan dengan sambal kicap tu air tangan ah kak tau! Ececehhh..! Bangga habis! Ha3...

Sambal kicap tu macam expert la jugak kan... Tapi, sambal belacan memang ya ado lah! Hu3...

Ni 2nd time buat sambal belacan kat rumah mertua. 1st time masa pertama kali datang bertandang ke rumah mertua masa zaman bercinta dulu. Hah! Amekaw! Temujanji pertama dengan mertua dah terlibat buat sambal belacan secara langsung tau! Ko ada..??! ;P

Aku buat ikut citarasa akulah. Semestinya lebih pedas! Tu pun nasib baik aku tak bubuh cili padi. Sebab my MIL suruh pakai cili merah je. Kalau tak, mau ada yang meleleh2 air mata. Hiks...

Korang suka pedas ke tak?


:: Like3, ek! ::



No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google