SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, September 4, 2012

1 SYAWAL 2012... EPISOD: SURPRISE UNTUK UDA & UTEH

Jenuh la mencarik bahan2 yang nak dibbqkan kat TF tapi, nan ado..! Ye la... dah petang kan... Nak ke pasar memang confirm la takde apa2 dah. Redha je terjah TF nih.

Abang beli udang. Aku plan nak beli ayam, sotong ngan ikan. Tapi, semuanya cam tak semenggah je rupa dia. Sotong tu dah tahap lunyai dah aku tengok. Ayam dah lebam. Ikan pun sama. Dari menyesal masa makan kang baik la toksah beli terus.

Aku beli bahan marinate je. Lepas tu, try terjah Bintang, mana la tau kot2 ada bahan2 mentah yang aku nak tuh. Hmmm... hampa kecewa jugak kot sebab Bintang tutup. Mat Frozen pun tutup jugak. Raya kan...

Berpusing2 kitorang mencarik mini mart. Ada la yang bukak tapi, bahan2nya nan ado..! Last2, balik je la dengan perasaan kecewa yang menebal. Sob3...

Nasib baik la abang ada beli daging burger ngan sosej. So, yang dibbqkan malam tu adalah udang, daging burger & sosej. Ok la tuh!

~ Tengah khusyuk aku membbq, tetiba rumah nenek riuh-rendah! Rupa2nya mak yang buat surprise birthday bash untuk uda & uteh. 

Semua berlari terjah rumah nenek. Nak memeriahkan acara kononnya... He3...

Blushing muka uda & uteh sebab tak expect kot. Part paling best masa potong keklah. Siap ada acara suap-menyuap lagik..! Uteh suap uda manja2. Tapi, uda suap uteh ganas woo... Ha3...

Gambar ada tapi, 'keadaan' tak mengizinkan. Paham2 je la, ek! ;)

Happy birthday to uda & uteh. Semoga dimurahkan rezeki & diberikan kesihatan yang baik. Amin...


*Bersambung...


:: Like3, ek! ::



No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google