SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, September 11, 2012

4 SYAWAL 2012... EPISOD: ROMBONGAN CIK KIAH...

Dalam pukul 10 pagi, kami dah balik semula ke rumah mak. Ini la yang best bila dapat jodoh sekampung. Rumah mak kita dengan rumah mak dia tak berapa jauh sangat. Tak perlu susah2 nak bajet2 masa, nak serabut2 pikirkan jalan alternatif untuk elak jemm & duit tol pun tak payah prepare. Jimat, bebeh!

Even ko boleh ulang-alik hari ni di rumah mak sendirik, esok pulak dah di rumah mertua, lepas tu, patah balik ke rumah mak... bla3... Tak sempat panas bontot duduk dalam kereta, dah sampai. Macam magic! ;D

Jeles tak? Jeles tak? Heh3...

My 'sayang' kerja hari tu. Nak turun site TNB. Kalau ikut perancangan, kerja2 TNB akan dihold sampai lebih kurang seminggu beraya. Tapi, ada kebocoran terlampau pulak kat tangki air. Memang mintak kena repair cepat. Terpaksa jugaklah my 'sayang' bekerja di hari raya...

Family aku pulak plan nak join rombongan meminang untuk sepupu aku, Imie. Aku aci belasah je kata Imie tu sepupu aku. Padahal, salasilahnya sangkut kat mana pun aku tak reti nak explain. Kira aci je lah. ;P

~ Aku punya idea yang nak buat outdoor photoshoot, makcik ni pulak yang enterframe dulu. Cisss!

~ Carik port redup. Takut make-up cair. Ha3...

Sebenornya, aku dah boring menunggu Imie & family dia sampai. Sebab janjinya diorang yang akan datang ke rumah nenek then, baru ke Chenderong Balai, rumah bakal tunang Imie. Tunggu punya tunggu, diorang tak kunjung tiba. Bila call, rupa2nya diorang pulak gigih menunggu kitorang.

Isk3... rumah ko kat Changkat Jong. Apa kes pulak kami nak ke sana, lepas tu berpatah balik ke Chenderong Balai..?!! Nonsense kot...

Membebel2 kami kat diorang. Rasa macam nak suruh Imie bukak buku Geografi Tingkatan 3 je, tengok map. Amekaw!

~ Baru lepas membebel... He3...

~ Abang tak amik port! Lagik orang membebel, lagik khusyuk dia main game tablet! Isk3...

~ Gasak ko la, Imie oiii... nak sampai pukul berapa. Yang penting aku happy berphotoshoot. Plus, yang nak bertunang ko, bukan aku. La3...

~ Bawah pokok ceri pun aci jugak. ;P

~ Ampaian pun... Hiks...

~ Comel kan kami? Ahaks3...

Pukul berapa ntah baru Imie sampai. Takpe la... dimahapkan kot... Misunderstanding katanya kan... 

Aku, abang, kakak, mak & A_bern naik 1 kereta je. Naik kereta abang. My 'sayang' kan kerja. Abang Mie pulak beraya dengan kawan2 dia. Kak Aneem tak ikut sebab nak tolong Mama dia masak, sedara-mara Mama Kak Aneem nak datang rumah Mama dia.

Dah lama kami tak naik 1 kereta sama2. Ye la kan... memasing dah kahwin. Of cos la naik kereta dengan pasangan memasing. 

Best wooo...! Sebab dalam perjalanan nak ke rumah bakal tunang Imie, kami asik la bukak nostalgia dulu2, masa kami kecik2. Mana yang kelakor, kami gelak terbahak2. Mana yang syahdu2 tuh, rasa nak nangis pun ada. Moment betul! ;D

Ghalit sangat, sampai tak sedar dah sampai ke destinasi rupanya 'rombongan Cik Kiah'. Alamak! Perut dah berdangdutlah! Achaner tu..??! Hu3...


*To be continued...


:: Like3, ek! ::



No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google