SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, April 17, 2013

DINNER LAUK KENDURI

Penat jugak kenduri rewang nih. Berlengas nak kemas balik rumah Mak. Fuh!

Tapi, aku berlengas jadik tukang tengok je... Ada la sikit2 aku pegang penyapu kan... Sapu manjas2 gitu..! Ahaks3...

Selebihnya, aku serahkan dengan redha kat Kakak & Kak Aneem. Abang, my 'sayang' & Abang Mie dok kemas bahagian luar. Aku duduk atas kerusi panjang sambil layan angin kipas yang aku pasang kuat2 tuh, jadik 'supervisor'. 

Ha3... Makan hati je diorang kan... ;P

Lapor pulak tengok mereka2 berkemas. Jadik aku ajak makan ramai2 kat khemah pengantin. Nak amik feel pengantin baru kekdahnya... 

Ha3... Over!

~ Jemput makan, you ols..! 

~ We ols dinner dengan lauk leftover kenduri. Terbaekkk2..!!!

Lepas Maghrib, Kakak + family & Abang + family balik rumah memasing. Siap poyo berlakon kengkonon nanti janji nak jumpa kat RNR mana2... Padahal sah2 lain haluan! Satu ke Kajang & 1 lagik ke Teluk Intan je pun..!

Ini semua poyo betullah! Ha3...

Aku pun balik, bawak Mak sekali. Esoknya, baru aku tolong Mak kemas apa2 yang patut, yang diorang sengaja tinggalkan untuk aku. Cisss! 

Aku sapu sampah & basuh pinggan. Mak susun pinggan & mop lantai. My 'sayang' tolong buang sampah. Fuh! Kurus ah kak malam tu tau! Berpeluh2! Rasa macam dah hampir sangat nak jadik Tiz Zaqyah / Nelydia Senrose. 

Ahaks3... Boleh gitu..?!!


:: Like3, ek! ::



4 comments:

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

dah lama tak makan nasi minyak...fuhh sedapnya

Kesuma Angsana said...

kalau masa kenduri2 ni makan apa2 pun selera kan !

ArELeEz said...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡,
time cuti sekolah, sure buleh mkn nasik minyak bnyk2 sbb tu musim kawen. he3..

ArELeEz said...

Kesuma Angsana,
aah. esp bile mkn ramai2 ngn family. best giler kot..!

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google