SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, August 2, 2012

IMSAK 7 RAMADAN... 2012

Teringin nak makan sardin. Geledah2 tempat simpan stok, tengok2 ada 2 tin sardin. Canteklah..! ;D

Terus tersenyum girang... Siap bernyanyi2 lagu Yuna lagik! Ahaks3...

Over ko, noks! ;P

Sap2 soi je dah siap dah masak sardin. Takde pakai cili kisar pun sebab nak makan yang original. Just hiris2 bawang besor sejibik & bawang putih sikit. Bubuh cili padi 4-5 bijik, nak kasik pedas sikit. Kalau tak pedas nanti my 'sayang' gerenti selongkar fridge carik cili padi buat ulam. He3...

Semenjak kami kahwin, pak inchik tu dah terror makan pedas tau! Kalau dulu, masa zaman2 bercinta & di alam pertunangan, makan pedas sikit dah bersulam air. Sedeh!

Sekarang tidak lagi... No pedas, no makan! Ececeh..! Hiks...

Masa masak sardin tu, aku pecahkan 2 bijik telur ayam. Biar dia keras sikit then, terbalik2kan. Makan dengan nasik panas2. Perrgghhh..! Menjilat jari-jemari, noks! ;P

Tak tau dah nak kasik nama resepi apa. Errr... Sardin Telur aci tak? Ha3...


:: Like3, ek! :: 

2 comments:

Kesuma Angsana said...

KA pown suka gak sahur ngan sambal sardin, mmg pembuka selera

dwaty said...

saya x suka makan pedas... berasap telinga... bernanah lidah...

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google