SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, August 15, 2012

IFTAR 12 RAMADAN... 2012

Seperti yang dijanjikan atau lebih tepat lagik, yang dinanti2kan... abang aku dengan rela hati nak belanja iftar 12 Ramadan. Semua abang ngan Kak Aneem yang uruskan. Kami yang lain2 nih tinggal tadah mulut ngan prepare perut je. He3...

Abang pilih Mutiara Seafood. Kena booking siap2 ngan menu sekali kot sebab masa aku, my 'sayang' ngan mak sampai, abang & family dah duduk kat 1 meja siap dengan menu2 terhidang di atas meja. 

Terbaekkk... lah! ;D

~ Kecur liur aku tengok ikan siakap nih. Tak tau la masak apa. Tapi, rasa dia ada pedas2 + masam2 sikit. Sodap!

Terus aku rasa nak azan secara sendirian berhad. Ha3... Hadoi!

~ Kak Yong jeles sebab aku amik gambar Rifqi, tak amik gambar dia. Terus dia enterframe tangan. Ha3...

~ Mokcik yang sorang ni pun jeles jugak. Tapi, bila tala camera kat dia, terus macam purak2 tak perasan pulak. Chait!

~ Tak larat nak amik gambar satu2. Amik secara berjemaah macam ni je lah. Menu lain adalah sotong masak kicap, kerabu mangga, udang goreng tepung, kailan ikan masin, sup daging & keropok ikan.

~ Full-house Mutiara Seafood hari tu. Memasing pakat beriftar kat luar kot. Tak pun memasing dah malas masak. Macam ah kak. Heh3...

~ Ni baru namanya menikmati dengan khusyuk! Ha3...

Memandangkan aku period pada hari tersebut makanya, aku jadik baby sitter kejap sebab yang lain2 nak semayang Maghrib. Tak payah susah2 carik masjid jauh2 sebab kat Mutiara Seafood tu dah ada disediakan surau. Sempit sikit la kot sebab ramai yang nak semayang. Kena ikut turn jugak.

Sesambil membaby-sit, sesambil meneruskan pemakanan. Ratah apa2 yang patut. Emmmm..... dappppp...!!! ;P

Terima kasih daun keladi kepada abang & Kak Aneem... Jasamu dikenang... Heh3...


:: Like3, ek! ::



2 comments:

Unknown said...

kita pon kecur air liur tgk ikan siakap tu..haihh

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

MrS. F!zA,
nk tisu x? he3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google