SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, August 14, 2012

IMSAK 10 RAMADAN... 2012

Bermalam kat rumah mak, makanya sahur pun kat rumah maklah. My 'sayang' kejut pukul 4.50 pagi. Terkulat2 aku bangun. Aku tengok mak dah siap2 bersilat kat dapur. Memang bertuah punya anak la kan... 

Sekeh kepala sendirik lapanplohkali! Adeh3...

Lauk-pauk ada yang mak reheat lauk berbuka & ada jugak yang mak masak. Mak masak sayur ngan goreng ikan masin kot. Teh O panas pulak memang wajib ada. 

Mak memang camtu. Kalau bersahur, mak prefer minum air panas. Tak semustinya teh O la... Kadang2 mak bancuh sirap panas, teh halia ke... begitu... Penambah selera katanya...

Tau2 je la kan... kalau time sahur ni memang susah betul nak menyumbat nasik masuk dalam mulut. Cer time siang2 hari puasa, mau terkenang2 nasik yang tak berapa nak disumbat tuh. Hu3...

Mak kata, kalau ada air panas macam teh O, terbukak sikit la selera. Makan bersulam air pun ye gak. 

Kalau sahur kat rumah sendirik pun aku praktikkan. Tapi, tugas2 bancuh air teh O panas tu aku serahkan secara rasmi kat my 'sayang'. Aku panaskan nasik ngan reheat2/masak2 lauk. Suami isteri bekerjasama kata ko! 

Cewwah! ;D


:: Like3, ek! ::





2 comments:

Kesuma Angsana said...

seronok kan kalau ada mak yag tolong watkan ! hehehe

ArELeEz said...

Kesuma Angsana,
mmg seronok sesgt! he3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google