SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Friday, May 17, 2013

MERAHNYA PICNIC

Plan last minute. Cadangan daripada Abang. My 'sayang' busy jugak sebenornya weekend tuh. Tapi, dia try adjust2 schedule dia, akhirnya... orait, bebeh! 

Yee haaa..!!! 

Moh mengpicnic la kita..! ;D

~ Tak pergi jauh pun... Picnic dekat2 sini je... Kat Teluk Batik nun..!

~ Ini semua poyo!!! Ha3...

Gerak dari rumah pukul 3 petang. Tersengaja gerak belah petang sebab belah pagi my 'sayang' ada kerja nak buat. Ni pun dah habis adjust dah.

Petang2 pun ramai orang jugak tau. Havoc!

We ols dapat port baik punya... bawah pokok kelapa. Redup2 je kan... Dengan angin sepoi2 bahasa... owh... memang terbaheklah! He3...

~ Sampai2 terus 'kenduri'. Lapor kot..!

~ Lakonan semula... He3...

~ Mandi laut, weh! ;)


~ Ombak masih manjas2 lagik time nih.

~ Aku, my 'sayang' & Mak tak mandi laut. We ols nak berehat2 sambil menikmati panorama pantai je. Ecewah!

~ Abang & family pakai merah. Aku ngan my 'sayang' & Mak pun merah jugak. Tak janji, hokay! Tapi, kebetulan. Kebetulan yang aku rasa comel sangat! ;)

Hmmm... merahnya picnic... ;D

~ Mak layan habis! He3...

~ My 'sayang' belasah tido sesado! Tido kejap, lepas tu bangun... mintak nasik. Lepas tu kang, tido balik... bangun balik... mintak nasik lagik... rojak sikit... sandwich pun... Haish! Semua yang ada la dia belasah! Mempicnic ke mengternak lemak nih? Confuse ah kak tau!

~ Wondering... ke mana la agaknya kapal2 tu nak pergi, ek? Hmmm...

~ Tengok orang naik banana boat je. Aku nak try naik? Memang tak la... Bukan takut tapi, tak berapa berani... ;P Sebab aku selalu imagine abang bawak boat tu campakkan aku kat tengah laut. Memang la pakai life jacket tapi, dibuatnya tetiba datang ikan jaws kan... tak ke naya?! 

Hmmm... mintak mahaplah kalau imaginasi ah kak ni nampak over sebab memang over pun... Tapi, kemungkinan tu tetap ada kan? Tak mustahil kot! Ha3... Nak jugak... ;P

Lepas picnic, we ols singgah Kamdar sebab Kak Aneem nak try carik baju raya. Tema tahun ni turn aku ngan my 'sayang' yang pilih. Royal blue katanya... ;)

Dukacita dimaklumkan, tak jumpa pulak kaler royal blue yang Kak Aneem berkenan. Jumpa kain plain kaler royal blue je, Kak Aneem kata nak buat kain baju kurung anak2. 

~ On the way balik, singgah Akim Tomyam. Nak dinner. 

Aci terjah je Akim Tomyam nih. Asal nampak macam ok, terus singgah. 1st time la kiranya...

~ Manjas betul Kak Ngah dengan Nenek dia malam tu. Makan pun nak  Nenek suap. 

~ Kak Yong melekat ngan Papa dia je. Baru bangun tido. Tengah mamai.

~ Sebenornya, masa ni aku dah start rasa nak demam. Tekak tu dah rasa perit manjas2... Mata pun dah suam2 kuku je rasanya... Tapi, gigih jugak minum ais. Esoknya, terus jemm tekak! Amekaw!!!

~ Tak semenggah betul! Hadoi!

~ Kueteow tomyam dia not bad jugak. Sesodap rasa gitu..! 

Yang lain2 aku tak sempat nak amik gambar. Aku syak menu2 lain yang family aku order pun not bad jugak sebab takde dengor diorang komplen. Ke sebab lapor..?! Ha3...


:: Like3, ek! ::



No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google