SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, May 18, 2009

SeKaPuR siReH, sEuLaS piNaNg (PaRT 2)

Last Sunday, we ols ke Shah Alam spt yg dirancangkan utk sesi 'sekapur sireh, seulas pinang' itu... Gi 2 buah keta, 1 ngan my 'sayang' & 1 lg ngan Pak Yang. Nenek suh b'tolak awal, lam kul 6.30 a.m coz xmo kelam-kabut. Plus, we ols nak singgah b'siap kat umah Andak dolu kat Segambut.


~ Traffic pon ok, smooth jer... Kalo aku yg drive, confirm aku speed abis! Ho3!!! ;P


~ Mata ngantuks but still in mood to pose!



~ Gediks2 posin' lam keta lagik!


~ & lagik!!! Ahaks2...


~ Pastu, amik gambar my 'sayang' plak! Memula, encik nih wat memek muka klakor tahap gabanz. Skali aku 'karate', trus behave..! Ha..! Amik..! Garang xgarang... Muahaha... (Ya, ampon..! Hiks...)


~ Bebudak nie follow kitorang. Dua2 pon my cousin, Ana & Iwan. Poyos jer muka Iwan! Ha3...


~ Mak yg tgh layan blues pon aku sebok2 nak snap2. Pening kepala mak aku tgk prangai aku... Mak aku slalu cakap, 'Adik... cuba wat prangai cam org umur 26 tahun. Matang sket! Nie cam budak umur 12 tahun jer mak tgk.' Pastu, dgn b'trus-terangnye aku jwb, 'Alaaa... mak! Age is just a no. la...' Chaittt!!! He3...

Kitorang singgah b/fast kat R&R Ulu Bernam. Lapor wooo... Dah b'dangdut dah perut aku, ok! Uhuks2...

~ Aku order soto nih! Fail la..! Xmenepati piawaian tul! Tp, dlm fail2 tu pon, abis gak aku mentekedarah nasik impit tuh! Lapor2... ;P

~ Yg len2 sume makan mee ngan bihun goreng. Dolu, aku sker sgt mkn mee kari kat sini. Tp, skang cam xbrape sker dah la... Xtau la nape?! Isk3...


~ Pas makan, ingatkan nak menyinggah kat Agro Bazaar nih, nak beli buah yg potong2 tu, ha..! Skali tutup lg daaa... Huk allohh haiii..!

We ols sampai umah Andak lam kul 10++ a.m. Aku trus carik iron, gi iron baju siap2. Baju mak aku pon aku iron skali. Kang kalo lambat kang nak kene q la plak kan...

Andak dah siap masak, ok! Trus aku jadik lapor balik! Sblom tu pon aku dok selongkar2 dapur Andak, carik makanan. Last2, jumpe karipap yg masih panas & t'baik dari ladang! So, ngap2 dolu lorrr... Semedang jer aku nie lapor kan..?! Muahaha...


~ Kul 12++ p.m, we ols dah siap2 nak b'tolak gi Shah Alam. Kali nie, aku ngan my 'sayang' xsedondon la plak! Aku pakai purple, my 'sayang' pakai ijo. Xpe la... skali-skala contras, alrite gak ape?!! ;P


~ En. Suami & Pn. Isteri yg sentiasa hepi2 hula2 hup walau di mane jua berada... Ahaks2...

Ooppsss..! Lupe plak 1 mende! Sblom keberangkatan we ols ke Shah Alam, Andak ade wat surprise utk nenek iaitu m'celebrate Mother's Day. W/pon dah almost a week, Mother's Day's Celeb tersebut tetap b'jln spt kebiasaannye. He3...

~ Nenekku yg diraikan...


~ Cake tersebut... Sgt yummy, ok! Memula aku cam jual mahal, xmo kek. Bile dah rase, trus jatuh chenta & trus rase lagik & lagik2 & lagik3..! Ahaks2...


~ Nenek aku bkn sker ati riang ria nak wat memek muka camtu. Tp, time nie, nenek tgh melatah tahap gabanz. Bile snap jer, kuar flash, trus nenek aku melatah xsudah! Kitorang suh nenek senyum, skali dia wat muka camnie daaa... He3...


~ ... & melatah lagik!!! Sampai mak aku gelak xhengat...! Ha3...


~ ... & lagik2!!! Erkkk!!! Mak aku nie, nangis ke gelak nih?!! Kui3...


~ Gelak besor mak aku..! Kitorang pon gelak besor2 gak! Muahaha...


* To be continued...



::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google