SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, May 13, 2009

KeNdUri + KeNdArA = mAkAn2!!!

Cik Am wat kenduri sket, sempena 1st gaji Kak Long katanye... Jemputan pon xramai, just sedare-mare t'dekat + jiran2 sket jer... Xwat kat umah Cik Am, wat kat umah Mak Ngah my 'sayang'.

Memula, Cik Am cakap, nak wat pas Maghrib. Semayang Isya' jemaah skali kat umah Mak Ngah. Kitorang pon siap2 la awal, kul 7 p.m dah sampai umah Mak Ngah. Rase pelik la plak coz kat laman xde keta sesape pon. Kata kenduri kan... Rupe2nye, kitorang salah timin' daaa..! Ade time changes last minute, tp Cik Am xkasik tau maaa... Kenduri start pas Isya' la plak coz yg jadik leader baca Yassin tu (Ayah Mak Anjang) ade hal sket. Tu yg tukar schedule tuh! Nak wat camne kan... melepakin' jer la kitorang kat umah Mak Ngah. Nak tolong masak pon xbley blah coz Cik Am masak kat umah dia, bawak yg dah siap jer ke umah Mak Ngah. (Sib baik... Sib baik... Ha3...)


~ Lam kul 8++ p.m, baru la nampak batang idung ipar-duaiku. Diorang nie tukang angkut makanan dari umah Cik Am. Memasing wat muka toye jerk! Ngantuks..! Plus, lapor plak tuh! ;)


~ Tgh dok baik punye layan blues, ntah mood hape yg dtg, tetibe my 'sayang' ajak b'gambar la plak kan... Kitorang layankan jer... Dari muka toye, trus jadik ngengade nak enterframe! Hiks... Owhhh... btw, sila abaikan pemakaian t-shirt & suar track gua tu, ek! Misunderstandin' nih! Ye la... memula Cik Am cakap makan2 simple2 utk kite2 jer... Dat's y la aku sarung baju tu jerk! Segan gak memula. Tp... ahhh... dah lapor, aku blasah jer..! ;P

Xde maknenye gua nak snap2 gambar makanan coz gua dah lapor tahap gabanz! Menu mlm tu mmg shedap, aku bley layanz. Ade nasik putih, tom yam campor, ikan geruk2 (tul ke spellin' aku nih? Ahhh... blasah jerk la!) masak sweet sour, sayur campor b'sama suhun & rendang kepah. Bbbrrrppp..!!! Kenyang, ok! Ahaks2... Oopppssss..!!! Alhamdulillahhh... ;)


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

2 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

ingatkan ader gambar kenduri dan kendara...mane gambar makanan?? hehehe...

ArELeEz said...

RaFFLeSiA MeRaH,
2 keping gambar tu kira mewakili gambar kenduri-kendara la tu, kak! he3..
as mentioned, gambar makanan nan ado coz dah lapor bangettt..! ;P

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google