SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, May 4, 2009

MeNu B/fAsT yG siMpLe


~ Menu b/fast aku & my 'sayang' yg sgt simple! Popia otak2 ngan otak2. Ade ke org makan otak2 mase b/fast, ek? He3... Btw, popia otak2 tu, mmg t'sgt la senang utk disediakan coz mende nie dicatogorizekan lam instant food gak la... Tinggal panaskan minyak & goreng jerk! Senang kan?! Tp, kalo ade yg rase susah gak, huk allohh haiii... xdapek den nak nolong dooo..! ;P Cam otak2 tu, mmg la remeh sket coz nak kene panggang bagai pakai api kecik. Tp, xde la remeh sgt coz instant gak tu. Both aku beli kat Ros, familynye ade bisnes otak2.


~ Ini encik xbrape sker makan itu otak2 lorrr... Xreti katanye. Popia tu pon my 'sayang' xbrape layanz sgt, but still can do la...

Ptg semlm, aku tinggal sensorang kat umah coz my 'sayang' gi ziarah org sakit. Aku xikut sbb... sbb... sbb ape, ek?! Xde sbb specific sebenornye, tetibe jer rase kureng rajin nak kuar umah. Bley gitu! He3... Bile dah dok umah sensorang, mula la aku asik kebulur jer... Otak plak dah start reka2 nak masak tu la... nak makan nie la... Owhhh... mmg xbley blah tul dok umah! Asik makan jerk, camne nak slim2 nih! Isk3... dush3 diri sendirik! ;P

~ Memula, aku cam nak masak maggi jer. Tp, cancel coz rase cam heavy la plak kan... Last2, aku goreng kopok yg xshedap nih! Rugi wooo beli coz xde sape yg minat. Aku nak beli yg kaler gelap sket tu, ha! Tp, kakak yg jual tu kata yg nie pon shedap. Aku grab jer coz ingatkan bih kureng jerk rasenye. Skali fail daaa... Tp, fail2 pon, mende alah nie gak la yg aku wat snackin' ptg semlm. Heh3...

~ Pastu, aku bakar/panggang otak2 nie lagik. I like, ok! W/pon ade sket pedas, tp aku sker. Nampak cam hangus jer kan daun tuh?! Ha3... Aku mmg fail bab2 panggang-memanggang nih! ;P

~ Dicicah ngan sos Thai... Pergghhhhh.....!

~ Snackin' sambil tgk citer 'Suara Dari Kubur'. Syiok gak citer nih!

~ M'insapkan...


~ My 'sayang' balik kul 6.30 p.m, tapau murtabak nangka nih. My MIL yg sker wat, my 'sayang' plak mmg sker makan murtabak nangka. Aku xbrape sker kuih2 manis. Kalo aku makan, aku kuarkan isi nangkanye tuh, amik kulit jer. Hiks...

::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

7 comments:

Solehah said...

hehe..aku suka otak2..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

Solehah,
same la kite.. satar pon aku sker gak.

RaFFLeSiA MeRaH said...

dah lame x mkn otak2...tapi boleh la layannnn....murtabak nangka? ohhh...akak 1stime dengar nihhh...

lily lotus said...

huhu...agak seram2 ayam jugak drama tu...hehe

ika mioka said...

waaa.. sedapnya. nak jugak.

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

RaFFLeSiA MeRaH,
otak2 mmg feveretku.. baru jer interested coz dolu2 xpenah rase pon..
leez pon baru tau pasal kewujudan murtabak nangka nie bile dah kawen coz my MIL yg sker wat. memula pelik gak la.. he3..

lily lotus,
aah.. tp, quite m'insapkan kan?!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

ika sofiyah,
bley2.. kalo nak, bley order ngan cik ros! he3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google