SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, April 8, 2008

YATMI si SiPoT bAbi!!!

"Rasenye korang penah x dengor majikan dianiaya org gaji??? Agaknye, jarang la dengor tp, citer camnie slalu jd kt majikan yg baik. Ape yg aku nk citer bkn b'tujuan nk m'burukkn sesape. Just nk bg p'ingatan kt sume peeps out there yg baru nk cari maid, yg tgh ade maid supaya b'hati2. Personal pendapat aku kan, xpayah la t'lalu baik sgt dgn maid/maid kpd family korang coz lame2 die akn pijak pale korang! believe me!!!



Aku tulis nie sbb sakit ati sgt dh ngn bibik abg aku. name bibik 2 aku xpasti sbb pelik sgt. tp, klu xsilap la kn, name die YATMI! so, b'hati2 klu ade bdk dr indon nk dtg keje name die YATMI & umur die pd thn 2008 lam 23 thn. aku namekn die siput babi la coz sesuwai sgt ngn perangai die. aku rase mase kt indon dolu die penah mkn siput babi. muahaha... Citer psl siput, aku short formkn siput babi jadi SB, eh!



ari nie aku bengang ngn SB coz aku mkn siput sedut. muahaha... aku xpenah jumpe siput 2,aku try la mkn... kak ipar aku yg beli rasenye... wktu aku mkn, SB tgh tgk tv. korang bayangkn seorg bibik selamba duduk tgk tv sorang2 kt ruang tamu! aku xpenah jumpe lg bibik yg cam die. pas aku mkn, die p dapur, die kata kt niece aku, 'binatang apa tu? wekkk!!!' kononnye nk t'muntah tgk aku mkn siput. aku bengang gilos + rase jijik dengor die dok 'wekkk... wekkk...' 2! klu korang la, rase hangen x ade org wat camtu kt mknn yg korang mkn? aku trus sound die, ckp die budus ka wat kt mknn camtu??? then, die ckp kt aku, apsal aku nie kureng ajar sgt? aku bengang la! aku trus t'kuar ckp, aku nyampah sgt tgk muka die. then, dgn selamba die ckp, 'dh nyampah 2 sdh la!' aku dengor die m'jwb lg. hangen aku rasa!!! aku ckp, 'waktu ko dtg cnie, ape yg diorang ckp kt ko? diorang ckp ko dtg cnie jd kluarga angkat ka? adik angkat ka???prasan bley la! jd org gaji kan? Aku tnye die… Jap… tetibe jer aku rase name siput babi 2 kureng sesuwai. panggil bdk budus la! aku rase sesuwai ckit name 2… muahaha... continue... then, bdk budus jwb, 'biar la org gaji pon...' aku ckp la, nape ntah die kureng ajar sgt? aku ckp, die yg mule kureng ajar ngn aku, baru aku start naik antu camtu! aku m'ungkit kes bj yg aku cari xjumpa, then, aku tnye die kt mane bj ? die tengking aku & ckp sker2 nk suruh die cari, dh gi letak kt tempat 2 p la cari sendiri! nk hrpkn di plak! aku bengang gilos la, sorang org gaji ckp camtu... klu kak ipar aku ka... ank buah aku ka... bley jer aku trime. nie maid!!! org gaji!!! dh la tengking kuat sgt! start pd 2 la aku declare war ngn die! pastu die slamba ckp, biar la... sbb aku bkn majikan die pon. kire die xpayah wat ape2 pon utk aku la... budus tul makhluk sekor nie! mksdnye die dok prasan aku menumpang umah die slame nie. patut la kureng ajar ngn aku! pastu aku geram sgt2, aku kata kt die, aku nie tua drpd die, sepatutnye die hormat aku! aku rase cam m'geletar bdn aku, tahan marah dengor suara die menengking aku. aku jerit, 'ko dh melampau nih, xpenah aku jumpe maid kureng ajar camnie!' tp, aku xckp maid la ngn die, coz die xpaham bahasa inggeris. aku ckp org gaji! rasenye, ape lak die nk jwb sakitkn ati aku... tau die kata ape?! die kata, 'xpenah jumpe, eh? skang dh jumpe pon, dh ade dpn mata nie!' aku xbley sabor dh kali nie! aku dgn hangen 1 bdn ckp kt die, sebenornye badan die ade setan ka, sbb perangai die cam setan!!! die kata, lantak la badan die ade setan pon! aku bls, haah! xyah check detail pon xpe samada bdn die ade setan ke x? sbb muka die pon dh cam setan! aku tgk die t'gamam bile aku ckp muka die cam setan. ingtkn td, ade jer die nk m'jwb... tp, tetibe diam dengor setan. agaknye die pon penah t'pk benda yg same. tetibe aku plak p ckp camtu. sedey la die. then, aku trus msk bilik…aku rasa mcm berangin tak habis2 lagi..aku nak move out dari rumah abg aku sebab bukan aku tak tahan dgn dia pun,aku tak tahan nak tahan sabar..aku tak bleh nak buat2 tak tau dah...silap hrbln kalo sabar aku hilang dia bakal bawak cop lima jari balik indon..aku takut effect kat family abg aku jugak sebenarnya.,takut dia buat apa2 kat bdk2 ni and maybe dia lari tinggal budak2 camtu ja ka disebabkan aku….

Sebenarnya pas aku declare war dengan dia, dia pun buat benda yang sama..tiap kali abg aku beli mknn dia akan mkn cepat2 bila tgk abg aku dah tak da kat meja..then dia mkn sampai habis..mmg muka cap kambing punya bdk..ada sekali tu aku pi sound dia coz mkn sampai hbs, aku tanya dia, ‘habis aku nak mkn apa nih’…dia buat bodo ja..bangun dari meja makan then letak pinggan kat sink and then masuk bilik…tu kes abg aku beli aku boleh terima lagi..aku beli pun dia buat mcm tu…melampau…aku slalu terlintas dalam hati aku tak boleh halalkan dia makan makanan aku coz dia buat macam tu kat aku…memang aku tak halalkan pun…banyak jugak makanan yang aku beli dia perabih..aku selalu beli benda yang senang nak masak macam nugget,kentang, sosej coz balik keja sennag kan nak masak…balik keja nak goreng ja tgk dah habis..penah sekali aku beli ayam goreng yang ayamas tu..balik ja nak goreng la…tapi tgk dlm peti dah habis..dalam tempoh sehari ja boleh habis..time tu aku dengan abang n kak ipar pi office..pelik kan.…..aku tak halalkan..serius aku ckp…

Hari ni aku pun suarakan kat abg aku nak pindah keluar coz kak aku ckp kat menara sentul ada bilik sewa kosong, then dekat ngan lrt plk tu..senang la aku nak pi keja..aku pun msg la abg aku, then dia cakap tak payah pindah sebab dia dah nak antar bibik aka babi tu blk indon..just 2 week ja lagi..aku tak caya ngan abg aku waktu dia cakap dia dah nak hantar budak bodo tu blk coz bukan senang nak cari maid baru...aku bekeras gak nak pindah keluar..lastnya abg aku cakap kat aku sebenanrnya bibik dalam siasatan polis…what?????aku mcm tak percaya pulak..wkt aku gaduh ngan dia hrtu dia kata dia tak takut apa2 pun kecuali Allah bila aku warning dia kalo dia buat hal siap la dia..aku rasa terkedu plk wkt dia kata dia cuma takut Allah, aku terfikir sapa yang jahat sebenarnya..Aku ka dia…Hmmmmm…Then abg aku ckp sebab dia bawak masuk jantan dalam rumah…oooo rupanya dia ckp takut Allah kat mulut ja supaya nampak cam dia alim n baik...then abg aku dah lama tau pasal tu..satu hari, abg aku dengan kawan2 dia tunggu kat bawah.Dorg nampak indon jantan tu msk dlm rumah…dorg terus embush and mamat tu selamat dibelasah..then abg aku call polis..mamat tu kena tahan reman skg sbb masuk tak sah n tak da permit pun..laaaa kurang ajar cam dia pi cari pakwe gitu…tu la…pesan aku jangan jadi kurang ajar macam dia…last2 tak kemana kita..

Lagi satu info yang aku tau diaorang selalunya kalo nak masuk sekali lagi ke Malaysia dorg akan tukar nama..aku risau dia bleh mai balik pas abg aku hantar dia balik indon..aku cuma tak nak org lain terima nasib yang sama..aku tak dak gambar dia…Tp yang aku pasti korang kene alert dengan budak yang nama dia YATMI..umo skg dlm 23..asal dari jawa barat…then yatmi ni dia ckp nama dia YANTI kat org sini..hati2 eh kalo nak ada maid…hope this story boleh jadi iktibar kat org lain..Ada kawan aku ckp ada satu lagi family kena santau ngan maid dia…maid dia ada ilmu hitam..siap ada benda hitam besar lagi datang kaco family member diaorang…seram kan…so beware…

One more, for those yang jadi agen yang bawak masuk maid ni jangan la fikir untung saja..selidik dulu latar belakang org tu..itu sebenarnya dikira tanggungjawab kita juga..kalo org lain teraniaya sebab tindakan kita yang fikir untung saja, paham2 ja la…apa yang kita nak jawab depan Allah nanti.."


* 'essay' nih adlh luahan prasaan kwn aku, leh & it's a true story. aku just tlg publishkn jerk, as requested by her. xt'lintas utk m'cari keuntungan & there's no hidden agenda di ats p'publishan entry nie. skadar utk dijdkn pengajaran & panduan kpd mane2 makhluk allah b'gelar manusia yg b'hajat utk m'employ imported/local maid. jgn smpai kite/sedare kite dianktirikn di umah sndiri! sekian, tq... 'pesanan khidmat masyarakat inie dibawakn khas oleh MINYAK ANGIN CAP AKU & LEH'. layannn... muahaha...










6 comments:

Unknown said...

try...1 2 3...

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

woit! mekacih coz sudi gak comment entry aku. skernyeee... tp, kn.. ang sign up la account sndiri, br besh!

ira-meare said...

aku dh tau cite ni dr tuan empunya diri,mmg panas gak ah dgr prangai org kuang ajaq tahap ...emm tatau nk letak tahap apa.mmg dasar xsedar diri,merantau tmpt org berlagak cam tuan+xreti nk respek org,@$%+*&^#@ tul.

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

waaa.. meare!!! ganaz2! bravo2! wakaka.. (gelak syaiton!) aku tau 'tahap' ape.. tahap kambing gurun blagak nk mmpos! hahaha.. (gelak syaiton lg!)

Solehah said...

kemarin aku balik kat dia kat taman permainan ngan kawan dia..aku lalu kat dorg...pastu tiba2 aku dgr suara dia gelak...kuat gila...aku dengar suara dia terdetik...btl kot syaitan..sbb manusia tak gelak kuat sangat..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

ntah2 diorang gelak2 cam syaiton tu, diorang dok ngumpat ang x? (statement fire stone! hahaha..) xbley jd nih! kite msti ngumpat die balik! jom!!!

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google