SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, April 21, 2008

SaJiAn D cAfE

date: 18th april 2008
day: friday
time: lebey kureng kul 6 p.m
venue: sajian d cafe
event: makan2!!!

my 'sayang' suppose to take me from opis @ 5 p.m. but, 'he' got s/thin' to do, fetchin' my MIL from kampong & sendin' her back to home. so, in dat case, it's ok la, i sacrificed for 1 hour (though menantu antu, tp sgt b'timbang rase, ok! hiks...)

mmg dh plan acara makan2 for dat eve. my 'sayang' ajak try grilled stuff kt sajian d cafe. adha nizam ckp (a fwen of my 'sayang', still single & available tau! so, anyone interested??? jd cupid lak. ahaks...), grilled kt cnie shedap & m'giurkn. so, ape la salahnye m'try, tul x? ngeh ngeh ngeh... grilled stuff is my feveret not my 'sayang'. nie kire event makan2 utk m'blanje wifey t'chenta la nih. ahaks... i lap u la, 'sayang'! mmuahhsszz...

my 'sayang' ordered nasi ayam + air barli suam + sky juice. mmg dh jd habit my 'sayang' dr dolu, kini & slamenye, kalo order air, mesti add on sky juice. xkesah la air panas ker... suam2 kuku ker... sejuk ker... ujung2 sky juice wajib ade. when i asked 'him', 'y?' d answer is, 'nk neutralkn balik watever foods/drinks yg dh diblasah'. yo la tu! layan jer la... aku lak order grilled chicken chop + air suam. tang air suam nie plak adalah habit aku. kalo gi makan2 memane xcept kfc, mcd, pizza hut/yg sewaktu dgnnye la...), mesti aku order air suam coz aku rase air suam nih sgt flexible & comfortable utk diminum. ntah la... tepuk dada, tnye selera! tp, s/times aku minum gak air yg b'kaler2 tu, fruit juice ker... it depends... but, mostly, air suam is my choice.

meantime, my 'sayang' gi amik side order (self service) which is bubur kacang wif durian. siap usha2 roti gardenia lg. dh abis semangkok, baru la nampak roti gardenia. ciannn... kempunan... muahaha... b4 dat, 'dia' dh blasah pisang yg mmg dh available kt ats meja kitorang. sgt besor kedaungnye tank my 'sayang'! hiks...

memandangkn dat was our 1st time eatin' there, so, let me be da p'kritik xb'tauliah. surrounding ok la, bersih. tang service jer cam xbape besh ckit. dh tggu dlm 15minutes, bdk waitress tu ckp, chicken chop lambat nk siap coz baru bkk dapur. ape pnye alasan daa... tp, aku sabor lg. aku ckp baik2 kt dia, 'ok. nk tggu gak'. pastu, my 'sayang' tnye, 'agak2 amik mase bape lame?' sambil wat muka kerut2 idung, bdk tu jwb, 'lame la... dlm 30 minutes.' bile aku ckp ok, bdk tu wat lg muka kerut2 idung, cam suh aku order mende len jer. sowy naik lorry, ek! aku dtg cnie wif intention nk mkn grilled chicken chop, so, i won't change it to nasik grg ayam/watever! plus, mase waitress tu amik order b4, xde plak dia mention psl baru bkk dapur ker hape!!! ok jerk! tup2... ade problem lak. plus, bknnye aku nangis golek2 pon kalo mende tu lambat. even xmrh pon. geram ckit jer! dh aku ckp aku nk tggu, so ape2 hal, aku tau la aku xbley merungut/menyumpah seranah! lg mau wat muka kerut2 idung ker??? burok & huduh tau!!! huh!

sib baik mood aku ok. i just take it easy. said to her again dat i'll wait for my meal. baru la bdk tu blah. then, baru la gak aku nampak ade sorang staff lelaki dok hegeh2 bkk dapur grill. agaknye diorang nih xcukup staff ker?! tp, aku tgk ramai gak staffnye. pastu, customer xde la ramai mane pon. wat's da problem xtually??? ahhh... lantak la! lazy to think further...

my 'sayang' pon t'heret sama lam problem nih. 'dia' nk tggu my grilled chicken chop siap baru 'dia' makan 'his' nasik ayam yg dh lame sampai. so, utk mengurengkn kebuhshanan, my 'sayang' blasah pisang lg! muahaha...

tggu pnye tggu... finally, my meal is ready & we're oso ready to 'nyam nyam...' result is, my grilled chicken chop tu ok la... tp, sosnye kureng ckit coz quite cair. pastu, diorang pakai fries yg biase jer, yg pjg2, kurus2 tu. normally kn, yg gobok2, debab2 tu kn?! coz senang nk cucuk pakai garfu. yg kurus payah la nk cucuk2. cucuk jer lari, cucuk jer lari! lari jer cucuk! hahaha... plg besh is coleslaw. sgt shedap! nasik ayam tu ok la. quite shedap. bubur kacang i dunno coz xrase walau secalit pon. xsker & xminat sgt.

balik kul 7 p.m.

*no pics coz sume bapak 'gadget' tinggal lam kete. he he he...


1 comment:

Opi said...

ye lah.
muka dia buruk huduh, biarlah dia.
takdir dia manusia.

yang mengata tu mcm mana pulak?

laen kali, kalau tak suka dia bwat muka mcm tu, ckp dpan2.

sajian dcafe tu ada kena mengena ngn saya sket.
so, nxt time, makan situ, ckp dpan2 je. baru servis boleh upgrade.
apapon, nice blog.

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google