SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, April 8, 2008

'SeOrG' kAmBiNg!!!




ade 'sorang' kambing @ my opis. nape aku state 'sorang'? coz 'kambing' tersebut adlh sejenis manusia. 2 dh kire sib baik la aku xstate 'sekor kambing'. aku masih m'punyai kesedaran sivik though i got mad 'bout 'him'.

alkesahnye gini...

this 'kambing' had been transfered from factory a.k.a logistic dept 2 replace mr hilmi who'd been resigned last month. @ 1st, aku cam xkesah la coz 'kambing' nih lom nyusahkn idup aku lg. makin aku wat dek, makin t'serlah 'kekambingannye'.

let me list down wat 'he' had done.

  1. sker m'p'mainkn prasaan aku di mane 'beliau' m'punyai hobby yg sgt bangang lg budus which is menekan loceng pintu utama hatta di 'tangannye' ade kunci. memandangkn kt opis nih tggl aku kesorangan & kesepian, maka aku la insan baik ati yg akn bkkkn pintu bile 'kambing' 2 tekan loceng. @ 1st, aku layankn jer coz i thought 'he' didn't have da key. till 1 day, 'die' dgn banggenye menekan loceng & aku pon menapak kuar 2 open da door. lom smpat smpai kt pintu, 'kambing' 2 t'sengih cam kerang busuk di ambang pintu & i noticed dat there's a key in 'his' hand. yg plg menyakitkn ati, bilemane aku m'dengor jwpn telus lg siot 'drnye' b'hubung p'tnyeanku, 'apsl tekan loceng? kn dh ade key'. 'beliau' m'jwb, 'sj jer... +, xmo t'kezutkn akak bile tetibe 'saya' masuk'. allo!!! dr zmn jahilliyah mr hilmi xpenah tekan loceng, aku ok jer. aku xt'kezut pon! 'ko' mmg 'kambing!'

  2. fyi, opis hour aku 9-6, while opis hour 'en. kambing' is 9-7. adlh m'jd responsibility kpd staff yg lmbt balik utk m'ngunci segale bpk pintu yg ade & menutup suis lampu. memule, i assume dat 'he' knew everythin'. tp, bile aku dtg keje sok pgnye, pintu xb'kunci & lampu xswitched off. tp, aku masih b'ade lam keadaan waras & mood yg agak baik la coz i assume dat 'he' hadn't be informed by mr hilmi 2 do so. 1 more time, kind-heartedly i informed & asked 'him' 2 ensure dat da door is locked b4 goin' back. 'he' accepted it. unfortunately, this mornin' (not only this mornin', yesterday oso. aiyakk!!!), it happened again. 'kambing' 2 just 'mangga' jer, yg len2 nan ado! aku sound lg td, in gud manner la. @ last 'die' ckp, 'ingtkn 'magga' jer. heh heh heh...' lg skali, 'ko' mmg 'kambing!'

  3. lastly (so far la...), sker ati bpk tiri laki mak 'die' jer nk angkut pc opis ats ke bwh. i realized dat when i'm on my way 2 toilet, tgk2 pc dh xde. started wonderin', 'xkn kene cilok kot!' not only da pc tp ngn rak pc skali! br jap td aku tnye 'die' regardin' da missin' pc & 'he' answered, 'dh angkut ke bwh. tp, kt bwh xde internet connection la...' amboi3...! dh elok2 mende alah 2 dok kt ats, ko sker ati jer angkut turun bwh, ek! 'ko' adlh 'kambing' yg sebenor2nye!

ikutkn ati, aku mls nk amik pot psl 'kambing' 2! plus, aku kn nk 'cha alip bot' gak dr cnie. tp, klu tetibe en. boss tnye, jenuh aku nk m'jwb.

ahhh..! lantak la...









6 comments:

ira-meare said...

hg ni,xbaik la gelarkn org camtu,+hg tu tgh bw budak.kena jg skit tingkah laku sume.bile dipikirkn mmg sakit ati,tp ade cara lain nk transferkn rs marah tu either than bg gelaran tu,4 example budak bertuah ke,n ape2 je la.aku kan pengkritik tetap blog hg,nk xnk hg kena terima apa yg aku komen ni,tau!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

ye la.. aku insap la.. (jap jer.. ahaks..) sib baik ang nie p'kritik tetap blog aku, klu p'kritik 'main2', xkn kuhiraukn advisemu itu! heh heh.. xtually, aku nie tgk kesesuwaian gak in givin' gelaran to 'insan2 yg sewaktu dgnnye nih'. aku rase kambing tu cam sesuwai jer ngn bdk tu.. muahaha.. btw, i xbwk bdk ok! i bwk perot jerk! ngeee..

ira-meare said...

tgk,aku bg advise melawan lak tu.emm,degil.

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

bkn melawan, xdengor kata jer.. heh heh..

ira-meare said...

tgk,melawan lg tuh!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

fight 4 my right maa.. haha..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google