SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, April 23, 2008

PeRaGuT wAniTa

korang2 penah tgk/dengor x citer psl 'peragut wanita'? ermmm... adekah aku k'tinggalan 16 buah ketapi??? ahhh... 'aiman' xkesah! nk story gak!

aku dpt tau psl story 'peragut wanita' nih mase dok ghalit bace entry kak red, dia ade selit2kn kt entrynye. tp, videonye xde plak. eager to know further, aku cari kt youtube pon nan ado gak. last2, aku lupakn jer hasrat atiku...

till yesterday, mase aku dok bz b m'skodeng blog blogger len, aku jumpe balik kesah tu. i found it kt blog fealize_eleanoer. xcited jer aku nk 'play' video tuh. xsampai half aku tgk, aku dh rase kaku semcm, nk click 'stop', rase cam nk tgk ape k'sudahannye. nk go on, rase cam xsampai ati sesgtttt. aduss..! duss..! duss..! dlm dilema ok...

finally, aku kuatkn ati, nk tgk sampai abis. pastu, aku b'azam xmo ulang tgk sampai bile2. dat's da 1st & da last! enough!!! xsanggup!

nape manusia sesker ati nk hukum bdk pompuan tu. kalo tul la minah tu jd peragut, xkn sampai camtu skali dia diperlakukn. diorang dh xde rase belas kesian ker??? nape x anto jer bdk tu kt police station ker/umah tok ketua ker/yg sewaktu dgnnye. bile pikir2 balik, aku rase cam layak ker si p'hukum tu digelar manusia???

korang tgk & judge la sendiri kt sini. betapa kejamnye siksaan diorang...

mane letaknye akal pikiran yg tuhan bg kt kite sbg manusia..??

12 comments:

eja said...

testin'2.. 1, 2, 3..

eja said...

ok aku dah leh post
hang ni la...

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

eja: yo la.. hang terror la..

Solehah said...

aku dapat that video last week..aku tgk sampai satu hari aku rasa tak lalu makan coz terbayang2 benda tu...aku tak foward coz bg aku, mengerikan sangat..trutama kat last part tu...

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

solehah: tu la psl! part yg hang mksudkn tu mmg sadis ya hamat! dat's y aku xmo tgk dh dat video sampai bile2. mase aku tgk tu, aku rase cam nk jd clark smallville jer, nk gi save dat gal..

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

pencinta wanita tu tau ler

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

pcintas wanita tau ler

Miss Reen said...

aku dah tgk..
ntah ek..aper ntah nak jadi ngan manusia nie..
tp laen orang laen pandangan nye..
mungkin ajal dier gitu..
mati secara aib gitu..

viruspadu said...

sedih kan...
huhuhuhuhuh

teruk la dorang wat mcm tu... kejammmm

Shima Batu said...

Salam,
(sajer aku MENGcopy & paste komen aku pada blog si fealize-eleanoer.blogspot.com)

TU BUKAN MINAH REMPIT!!!

Aku dah lama dapat video ni. Memang ngeri. Tapi aku nk kongsi pendapat dr apa yg aku dengar dan baca. Budak pompuan ni nama DU’A KHALIL ASWAD (lahir 1989). Dia mati dibunuh (sekitar April 2007)atas sebab “having converted to Islam to marry an Iraqi Sunni Muslim boy”.

Yang menjadi kebimbangan aku ialah, video ni yg dirakam mengunakan hand phone, akn salah gunakan sesetengah pihak utk menunjukkkan Islam tu ganas…membuat undang undang ditangan sendiri kerana dlm video tu ada suara sebut “kill her” dalam bahasa arab. Jadi aku bimbang benda ni akn jadi propaganda barat dan kapir, terutamanya CNN.
Aku cadangkan korang tengok page ni http://ballyblog.wordpress.com/2007/05/04/iraqis-stone-girl-to-death/

Tak kira la aper pun salah budak ni, bkn ini cara hukum dia…memang kejam atas aper yg blaku pada dia. Aper pun alasan, kejam jugak orang yg merakam gambar ni.

Tp mungkin dgn video mcm ni, kita hari ni baru sedar yg manusia yg perangai mcm binatang dah mula ramai.

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

~lovelyzz cornerzz~: yg tu irwansyah pnye penangan! seantero malaya tau maa..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

heartless devilish: ajal tu mmg la dh xbley nk adjust kalo dh ditentukn gitu. tp, cam susah nk caye ade segerombolan manusia yg sanggup wat camtu kt sorang GAL. dh cam kaum kanibal lak aku tgk!

viruspadu: mmg sedih woo.. huhuhu..

shima batu: gitu ker kesah sebenornye? ingatkn bdk pompuan tu peragut. tul gak ckp ko tuh. kalo ade yg m'manipulate video tu, mmg la hampagas sungguh org tu! huh!

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google