SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, April 22, 2008

iBu MeRTuAkU

pg td kn aku citer aku bangun kul 7 a.m kn? meh aku continue ckit...

bangun2 jer, trus capai towel, gi bathroom. tp, xbley 'check-in' coz ade s/body kt dlmnye. 1st come, 1st serve lorr... ikut turn la plak kn... so, drpd aku bazir mase gitu jer, adalah lebey baik aku m'iron bj2 keje ku. sempat la iron 2 pairs of bj kurong. ok la tu!!! muahaha... asik2 'ok la tu!!!' cam menarik lak tagline tuh! hiks...

sesambil m'iron, sempat gak aku jeling2 my MIL. skodeng2, dok watpe la ibu mertuaku nie agaknye??? dia dok 'b'silat' kt dapur, preparin' da brekfes la... alamak! malunye i! aww!!! ahaks... tp, xpe. ibu mertuaku tlh pon m'berikn sepatah 2 kata, di mana dgn jujurnye dia b'kata, 'xpe leez, mak xwat ape pon. just grg telur dadar jer... jap lg baru nk gi pasar beli barang basah. bnyk yg dh abis.' (lebey kureng gini la maknenye after translatin') slamat aku... sgt memahami la ibu mertuaku itu (mmg menantu antu! hiks...)

fyi, da brekfes wasn't for me but ditujukn khas utk abah & in laws aku yg ade kt umah tu. awal2 lg my 'sayang' dh ckp kt MIL yg we'll have our brekfes outside, together2 wif MIL la coz she'd to accompany her fwen gi clinic. tu yg ajak brekfes kt luar, mamam mee kicap! tapau 3 bungkus, 1 for me & 2 for my in laws.

my MIL mmg jenis yg menangkn menantu. so far, dh ade 2 menantu pompuan (i'm da 2nd) & 1 lelaki. ape2 hal, mesti kaum menantu yg dia menangkn. kirenye, kalo ade competition between anak vs menantu & she's da pengadil, confirm team menantu yg menang. agaknye, dat's y la menantu2nye naik lemak & b'lemak! wakaka...

pastu, mmg sker masak & bg makan kt anak menantu di mana inie adalah faktor utama yg menyumbang ke arah p'binaan badan ku. muahaha...


*credit to embrassezlavie.

8 comments:

Keira said...

Bila duk kat rumah mertua, mesti berdebar2 ye.. semuanya kena control.. he..hee..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

eida: memule kawen dolu, control2 la gak. control ayu! hiks..
skang nih, nk control makan pon payah! muahaha..

viruspadu said...

best la dapat mertua macam tu

huhuhuhuh

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

viruspadu: besh2..! sgttttt besh!!! syiokkkk, sehhh!!!

Miss Reen said...

syiok ek in laws yg sporting..understanding..

smoga oneday aku dapat in laws yg gitu...
hahahaha

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

heartless devilish: when i 1st met & saw her, rase gerun gak coz of wajahnye yg ganaz gitu! but, it doesn't imply her @ all. & now i realize, i shouldn't judge a book by it's cover.. xkenal maka xchenta! b'falsampah lak! ahaks..

Elle Syeila said...

hai asleez...alang2 kita exchange linklah...i link u...u link i....mcmana?

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

darling elle: ermmm.. nk tnye ckit, ek? xchange link? camne tu? xplain, plzzz.. ;)

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google