SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, December 18, 2012

MUZIUM SAMUDERA

Lama dah peram entry nih. Lama sangat! Lamaaa3... sangatlah! Fuh! Lama... wa cakap lu..!

Adeh3...

Dia dok diam2 je dalam draft sebab tuan tanah kedaung tak kasik 'izin' untuk keluar. He3...

Sepatutnya ni sambungan entry masa kursus induksi kat Melaka nih. Tapi, dah terperam la pulok! Haish!

Begini kesahnya... (bayangkan ah kak bersila atas meja sambil tangan bergerak2 ikut tempo cerita. Ha3...)

Induksi kan 2 minggu kan... Lepas seminggu, weekend tu kitorang dibenarkan balik. Kalau takmo balik pun takpe. Menebeng la ko kat Puteri Resort tuh sampai lebam! ;P Kiranya, aktiviti weekend adalah bebas la...

Kak Ija balik, rindu kat anak katanya... Eh, ke... rindu kat apaknya? Ha3...

So, aku lone ranger la. Tapi, my 'sayang' dah janji nak datang jumpa isteri kechentaan dia nih dari hari Jumaat sampai Ahad. Hoyyeahhh...!!! ;D

~ Kami pun mendating la kan... ;P

~ Kitorang pergi Muzium Samudera. 

~ Dah lama dah aku mengidam nak naik kapal besor yang jadik muzium nih. Akhirnya tercapai jugak. Nak feeling2 Si Tanggang. Eh, Si Tanggang derhaka! Cancel! Feeling2 Kate Winsletlah. Ha3... *dush3!!!* 

~ Suka sangat... (sila baca macam intonasi Izzah (Maya Karin) masa Haris (Aaron Aziz) tanya pasal kucing. Heh3...)

~ Tourist guide di hati ah kak... Cewwah..!

~ 'Nakhoda' tengah betulkan sauh. Ececeh..! Ha3...

~ Sila jangan tiru aksi 'nakhoda' ni, ye! Takde faedah! ;P

~ Korang baca la sendirik, ek! ;P

~ Ooppsss!!! Nampak perut muncit yang sexy! Awwsss3..!!! Ha3...

~ Betapa keciknya ah kak kan? Hu3...

~ Yang ni macam lebih kurang je besornya. Ha3... Larikksss..!!!

Syiok jugak Muzium Samudera nih. Dalam dia macam muzium biasa la... Tapi, uniknya muzium tu dalam kapal besor. Excited kot nak explore.

Muzium ni dibuka setiap hari dari pukul 9 pagi sampai 5 petang. Ada caj masuk, ye bapak2 ibuk2 semua yang ada di sini... ;P

Dewasa: RM 6
Kanak2 (7 hingga 12 tahun): RM 2
Kanak2 (6 tahun ke bawah): FREE!

Kat atas ni harga tiket untuk tourist. Kalau warganegara Malaysia, ada 50% discount! Horrayyy2..!!! 

'Saya anak Malaysia... Saya anak Malaysia... La3...'

Ecewah! Dan2 tu nak menyumbangkan suara kan... Ha3...

Lokasi macam kat bawah nih:-

Muzium Samudera
Jalan Quayside, Melaka (berhampiran dengan muara Sungai Melaka)

Kompleks Muzium Samudera ni ada 3, actually. Replika Kapal Flor De La Mar, Muzium Samudera Fasa II & Muzium Tentera Laut Diraja Malaysia. Tiket bayar sekali je. Tapi, boleh masuk semua kompleks. So, sila berasa rugi kalau tak masuk seluruh kompleks. 

Heh!


*Bersambung...


:: Like3, ek! ::



4 comments:

Asrul "iLham" Sany said...

wahhh cerita disebalik banner blog... sweet :)

Kesuma Angsana said...

tq share with us ye

ArELeEz said...

Asrul "iLham" Sany,
tau xpe..! perasan, ek? he3..

ArELeEz said...

Kesuma Angsana,
u're welcome..! ;)

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google