SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Friday, January 15, 2010

RaTu iNdiE

Setahun lalu, dia adalah gadis biasa yang meminati bidang muzik. Sambil belajar dia mencipta lagu-lagu untuk simpanannya. Namun, lagu Dan Sebenarnya telah melonjakkan Yuna di persada muzik tanah air. Hari ini dia bukan lagi penyanyi bebas dari Subang Jaya, tetapi Ratu Indie yang dikagumi jutaan peminat seni.

"TAHUN lepas saya tengok AJL (Anugerah Juara Lagu 23) di rumah dengan kawan sambil makan kerepek kentang. Tidak sangka tahun ini saya pula yang beraksi di atas pentas."

Demikian kata pucuk muda yang menggalas status sebagai komposer dan penyanyi berbakat besar, Yunalis Zarai sambil bibirnya tidak lekang menguntumkan senyuman manis dalam temu bual malam Ahad lalu.

Apa tidaknya AJL 24 yang menguak lembaran awal direktori gelanggang seni 2010 di Stadium Putra, Bukit Jalil, Kuala Lumpur malam Ahad lalu, ternyata memperlihatkan atmosfera berbeza kepada penyanyi yang mesra dengan panggilan Yuna.

Tidak seperti tahun lalu, gadis berusia 23 tahun itu tidak lagi duduk di depan skrin televisyen sebagai audien seperti jutaan manusia lain. Yuna sebaliknya berdiri megah di atas pentas AJL 24 sebagai peserta bersaing dengan 12 penggiat seni lain.

Lebih mengujakan lagi tuah lekas benar menyebelahi Yuna apabila namanya seraya diumumkan sebagai Naib Juara AJL 24 dengan menyampaikan lagu hasil nukilannya sendiri berjudul Dan Sebenarnya.

*For further article, please click here.


~ Ratu Indie = Yunalis Zarai. Yes! Aku setuju banget dengan teori tuh. Hidup Yuna!!! Ho3!!! ;)



~ Amacam..??? Ade persamaan tak? Ahaks3... ;P


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google