SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, January 28, 2010

MaNgSa KeAdAaN...

Aku bz!
Bz ngalahkan lebah tu, ha! Ade keje yang aku wajib kejor. Kalo tak kejor kang, naya aku kene bambu ngan 'orang2 besor jajahan'. Huuuuuuuu........ Takutznyeee lah haiiiiii..... :( Rase cam tak cukup jer kaki + tangan nak wat keje. Banyak wooo... Tetibe jer rase cam nak upah somebody untuk wat keje2 tuh. Aku tinggal check jer... Pastu, aku bayor la service beliau tersebut. Tapi, hape kan daya... acik tak mampu nak, oiii..! Gaji pon seciput, ade hati mau upah2 orang. Uhuks3...

Aku windu!
Windu sangat2 kat donia blog. Lame wooo... aku tak blogging... Plus, minus, lebih kureng sepurnama gak la. Bz b la katakan... Hu3... Ntah hengat lagik ke tak aku nih ngan cara2 nak mengupload gambar bagai tuh..? Ye la kan... Dah lame tak dipraktikkan. Hilang ingatan mungkin berlaku la kan...

Aku bengang!
Bengang dengan Str**m*x la! Aku wat pemindahan add on 16 January. Aku gi activate on 18 January. Ah Kak Str**m*x tu kata, aku dah buleh berinternet paling cepat within 24 hours & paling lambat 3 days. Setiap detik aku menunggu but, hampa belaka. Sob3... Aku cuba untuk bersabor but, jiwa aku meronta! Sabor aku memang jarang ade batasnye! Ahhh! Cukup hari ke-3, dah tak kose lagik mak nak sabor2 noks..! Aku 'serang' customer service. Keputusan: Aku diminta tunggu lagik sebab ade mende yang technician tak install lagik. Ok, fine! I'll wait & see! Every single days aku on modem & every nites aku call customer service, as follow up. Jawapan tetap same, 'Tunggu... Tunggu... & tunggu..!' Huh! But, like I said beforelah kan... sabor aku jarang ade batasnye... Aku 'serang' lagik customer service! Dia wat report untuk aku, bagi aku no. report & cakap yang paling lewat pon by 26 January aku dah buleh berinternet. Hmmm... Sket khabar gumbira wat aku... But, kusangka panas hingga ke petang, rupenye ujan di tengahari. Sampai hari yang dijanjikan, aku still tak buleh berinternet. Bengang tahap kambing biri2 dah aku nih! Saje jer nak menguji kesaboran aku, ek! Nanti ko! Buat kesekian kalinye aku 'serang' customer service! Kali nie, dia janji nak anta technician check modem lak. Aku masih waras walau aku sebenornye marah ya hamat! Aku pegang janji tuh! Sepatutnye, semalam technician datang. My 'sayang' berkorban mase tunggu diorang datang. Sampai aku balik keje pon tak nampak batang hidung! Fed-uplah! Kali nie, bukan setakat aku 'serang' but, aku maki-hamun sekali! 'Pung pang... pung pang... Pui!'Tergagap2 customer service aku tibai! Ha! Amik ko! Aku dah tak kira dah sape yang salah?! Customer service ke... technician ke... Aku belasah jer! Puas hati aku!!!

Petang semalam, we ols gi anta mak aku balik sebab before tu mak aku tido umah aku. Kul 10 p.m, we ols balik umah. Ade 1 notis kat gate yang mengatakan technician datang but, we ols nan ado kat umah. Memang nak kene kutuk kaw2 technician tuh! Hape kesss ko tak call dolu kata lambat ke hape ke...??? At least, kitorang buleh tunggu! Padahal ade jer rekod no. henfon customer. Otak takde ke nak calling2??? Mangkok ayun!

This noon, aku call technician tuh. Bule plak dia cakap, 'Cik call jer saya. Saya tak kesah... bile2 mase jer, walaupon dah lepas kul 5 p.m, saya tetap akan datang umah cik untuk repair hape yang patut.' Woit! Ngok ke hape? Ade ke ko bagi aku contact no. ko kat aku sebelom nih? Habaq mai sket! Stupid! Ngok ngek! Wak lu! Tapi, takde la aku maki camnie. Aku still cakap berlapik2 lagik. Tegur dia secara berhemah.

Akhir kata, kul 5.30 p.m nie dia akan datang umah. Okeh! Aku tunggu ko kat situ!

Adios! Sayonara!

~ Luahan hati seorang 'mangsa keadaan' ~


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google