SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Friday, January 29, 2010

MeMaNaSkAn EnJiN mEmAsAk

Bukan setakat panaskan enjin blogging jerk but, enjin memasak pon same gak. Last weekend, rajin la plak aku nak masak. Siap kuar sorang2 beli bahan2 lak tuh! Cam tak cayo jer aku kepada diri sendirik... Hmmm...

Dalam fridge ade ayam. Dengan sepantas kilatnye aku terpikir nak masak sup ayam. Tapi, rencah2 lain nan ado la plak. Nak tukar jadik resepi lain, tak buleh coz hati & jiwa memang meronta2 nak masak sup ayam. Terpakse la drift jap, carik bahan2 kat TF.


~ Poyos jer aku hari tu. Berseri2 jer kan... Hati lak gumbira, la4... Don't know why? But, memang bahagia jer rase. Dalam keta, siap nyanyi lagu Tenda Biru lagik, sambil dengor Sinar, sambil nyanyi. I followww... He3...

Hasil masakan pada hari tersebut adalah...


~ Sambal udang...


~ Sawi munge goreng...


~ Kacang buncis tumis ngan telur... Eh2! Banyak plak sayur yang aku masak, ek? He3...


~ & nie dia... sup ayam terbaik dari ladang..! Slluurrppp2... ;P


~ Nie mase still dalam periuk lagik. Tengah hot2 mama, gitu... Hiks...

This weekend, dapur umah aku confirm tak berasap coz we ols nak coti2 Malaysia. Gi ramai2, aku, my 'sayang', A_bern & family abang. Kakak aku jer tak dapek follow coz kene attend kursus. Petang nie, pas balik keje, we ols akan bertolak ke Tepeng dolu, tido semalam kat umah Pak Ngah Sudin. Pagi Sabtu, berdesup lak ke Selama, nak gi umah We. Pastu, terus ke Penang. Coti2 Malaysia kat Penang sampai hari Ahad. Yippie2..!


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google