SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, June 18, 2015

IMSAK 1 RAMADAN 2015

Selama ni, Mak yang buat wake up call untuk sahur. Tapi hari ni, magic berlaku! 

Set alarm pukul 4.15 pagi. 2 bijik handphone & 1 tab, semua kasik on dia punya alarm. Nampak tak betapa bersemangat wajanya ah kak kat situ..??! & nampak tak betapa kebalnya telinga ni dengan bunyi2-an segala jenis alarm..??! Ho3...

Pukul 4.25 pagi aku terjaga sendirik! Tanpa alarm & tanpa wake up call. Terkulat2 duduk kat tepi katil sambil capai tab. Nak call Mak, kengkonon aku pulak la yang buat wake up call untuk Mak. Eceh!

Rupa2nya, Mak dah bangun. Tengah panaskan nasik katanya... Mak bajet pukul 4.30 pagi baru nak buat wake up call kat aku. Tapi, tak sangka pulak aku yang wake up call Mak. Betul2 magic Mak kata. Siap nak buat sujud syukur, noks..! Ha3... Hadoi la... Nampak sangat kan... kat situ kan... Ha3...

~ Nasik goreng kampung + sambal telur + air sirap suam

Alhamdulillah...

Hmmm... bangga dapat bangun sahur secara semulajadi... naturally sangattt... Owh3... bangganyaaaaaa3...!!! #SambilKembangKempiskanHidung Ha3...


:: A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y ::



4 comments:

iryanty ahamad said...

asalamualaikum leez..selamat berpuasa :-))

wah memang bersemangat betul nie...yan biasa bangun sahur jam 5 pagi

ArELeEz said...

iryanty ahamad,
waalaikumslm.. happy fasting 2 u too..!

semangat awal romadhon kekdahnye.. he3.. leez ni jenis lambat sket klu wat keje2 kat dapur. so, mmg kene bangun awal sketlah utk prepare ape2 yg patut. hu3..

mawar_berduri said...

Alhamdulillah ..kite pun dah 2 hari bangun sahur ...harap sampai habis ramadhan lah hendaknya :)

ArELeEz said...

mawar_berduri,
aminn.. mudah2-an b'jaya. chaiyok2!

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google