SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Saturday, February 22, 2014

PENCETUS UMMAH

Lama dah cerita nih. Masa Maulidur Rasul hari tu.

Godek2 folder, terjumpa pulak gambar2 masa acara tuh. Terasa rugi pulak kalau tak jaja & abadikan wajah kiut aku ngan Mak kat blog oren nih. Macam something is not right gitu..! Ecewah! Heh3...

Public holiday kan... Kebetulan pulak dapat jemputan Majlis Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Daerah Hilir Perak & Ceramah Oleh Pencetus Ummah (PU): Hafiz. 

Jarang sebenornya tengok Pencetus Ummah kat Astro Oasis tuh. Biasa la ah kak kan... Uhuks3... Cer kalau Anugerah Bintang Popular ke... Runningman ke... Bukan Kerana Aku Tak Cinta lagiklah... laju je mengcop remote control... laju je terpacak depan tv sambil peluk bantal SpongeBob... Siap feeling2!

Haish! Lagha! Kadang2 ada jugak rasa nak backhand diri sendirik. Tapi tu la... cabaran betul nak jadik baik ni kan... Sob3...

Sempena Maulidur Rasul tu, cuba2 la memperbaiki kelemahan diri ni sikit2. Pelan2 kayuh katanya... Asalkan Allah tau isi hati kita... ;) 

~ Bawak Mak sekali. Tengah cuti & ada kelapangan ni la nak bawak Mak. 

~ Mendapat sambutan hangat!

~ Mak jumpa geng surau. 

Walaupun dari kejauhan je dapat tengok PU Haffiz tapi, ilmu yang dia curahkan tersemat jugaklah kat dalam hati ni. Pasal kelahiran Nabi Muhammad s.a.w, keperibadian, perjuangan sampai la ke saat2 kewafatan baginda. Betapa Rasulullah sayangkan ummatnya... 

Perlu banyakkan berzikir & berselawat untuk mengingati baginda. 

Muhasabah diri sekejap... 


:: Like3, ek! ::



2 comments:

Kesuma Angsana said...

wah bagus program2 ilmu macam ni !

ArELeEz said...

Kesuma Angsana,
wat santapan rohani.

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google