SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Sunday, August 4, 2013

IFTAR 17 RAMADAN 2013

Hati bermunge2 sebab nak balik berbuka kat rumah Mak. Yaaa beda beduuuuuuuuu.....!!!

Pagi2 bawak Mak ke pasar. Lepas tu, tolong Mak apa2 yang patut. Tolong potong2 la... Apa lagik kan... ;P

Lepas Zohor, balik kejap. Kengkonon nak kemas rumah & blogging. Padahal..................

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..............

Ha3... Hadoiiyaiiinyapon!!!

~ Senyum je. ;D

Nak gerak balik kampung, rumah Mak. Mata tu macam sembap. Eh, bukan 'macam'! Tapi, memang sembap pun! Bahana tido berlebihan. Adeh3...

~ Semangat balik kampung. Heh3...

Dipendekkan cerita, meh la kita usha2 apakah juadah iftarnya, ek! ;P

~ Kerabu mangga by Mak.

Mak siap buat plating cantik2 lagik semata2 nak suruh aku snap gambar...

"Adik, kerabu mangga Mak dah siap dah nih. Cer amik gambarnya. Boleh bubuh kat internet."

Ha3... comel sangat ayat Mak! ;)

~ Ayam sirsau cili padi by Mak.

~ Murtabak pisang & kuih nasik antah by stall tepi jalan kat Parit 7B.

~ Sotong masak kicap by Kak Aneem.

~ Rifqi dah tak sabor nak togok air cincau tuh. Suruh posing manjas2 pun tak heran dah. Ha3...

~ Aktiviti menunggu azan berkumandang menandakan waktu berbuka. ;)

Semua juadah adalah 'by Mak & Kak Aneem'. Takde 1 pun yg 'by tuan tanah kedaung' kan? Perasan tak? Perasan tak? Ahaks3...


:: Like3, ek! ::



2 comments:

boni kacak said...

murtabak pisang?? wah.. murtabak jenis apa tu??

ArELeEz said...

boni kacak,
aah. murtabak pisang. kulit cam murtabak bese tu la.. tp, intinye pisang lenyek. manis.

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google