SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Sunday, November 23, 2014

THIS IS THE DAY...

Hari pembedahan...

Pukul 6 pagi, nurse bagi Mak makan ubat. Tak boleh minum banyak. Lepas tu, terus full fasting. Aku pun ikut full fasting. Tak sangguplah nak makan sedangkan Mak 'berpuasa penuh'. Plus, takde selera sebab hati ni terlalu neves bila pikirkan hari tu adalah hari operation Mak. Gedebak gedebuk bunyik jantung. Hu3...

Sekejap2 Mak suruh aku roger2 My 'Jebat', mintak hantarkan makanan untuk aku. Aku jawab je yang aku 'diet' sambil buat muka seposen. He3...

Mak kes #3. Pukul 12 tengahari, nurse siapkan Mak, dok atas stretcher & Mak disorong ke tingkat 1. Muka Mak sangat redha... Aku pulak yang emo. Jenuh dok cover2 mata yang dah merah ni daripada Mak. Nasib baik ada My 'Jebat'. Dia banyak tenangkan aku. Katanya...

"Aaby kena kuat untuk Mak. Kalau Mak nampak aaby nangis cenggini, nanti Mak lagik down. Kita doakan yang terbaik je untuk Mak."

Hokay, fine! Kamu memang kena kuat! Walaupun kamu tau yang inilah kali pertama Mak admitted sampai kena operate bagai... No matter what... 

Aku tarik napas dalam2... aku istighfar... selawat... aku mohon doa pada Allah supaya segalanya dipermudahkan... Aminnn...

Operation makan masa dalam 4 jam. My 'Jebat' bawak aku lunch dulu kat kantin & balik rumah kejap untuk refresh diri sendiri. Abang take over tunggu Mak kat luar Operation Theatre (OT).

Pukul 4 petang, Abang roger2, Mak dah keluar dari OT & dah ditempatkan kat Wad GD katanya... Alhamdulillah... sebab operation berjalan lancar. Paling bersyukur bila Mak tak perlu dimonitor dalam Recovery Room untuk disedarkan dari bius. Sebab kalau tak sedar, berkemungkinan besar patient akan koma / stroke! & ini adalah risiko yang paling aku takut. Hu3...

Mujurlah semangat Mak kuat! 

Alhamdulillah3... Terima kasih, Allah...


:: A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y ::



No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google