SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Saturday, June 22, 2013

LAI CHI KANG SESEDAP RASA

*Slot Ketuk2 Kuali Bersama Areleez (KKBA)

Asik mengesahkan pasal makanan je kan dalam KKBA nih. Adalah lebih afdal kalau ah kak tukar sikit, kita ke minuman pulak.

Lai chi kang katanya... 

Bahan2:-

1 biji epal hijau (dipotong dadu)
1 biji epal merah (dipotong dadu)
1 peket selasih
1/2 ketul lengkong hitam (dicincang)
1 tin laichi
1 cawan Nata d Coco
Kiub ais
Air

Cara2 Penyediaan:-

1) Masukkan epal hijau, merah, selasih, lengkong hitam, Nata d Coco, kiub ais & laichi bersama airnya ke dalam jag.
2) Tuangkan air secukupnya. Dah siap!

~ Lai Chi Kang Sesedap Rasa... namanya. ;P Aku tak tambah gula sebab air dari laichi tin tu dah sedia manis. Plus, aku & my 'sayang' bukan spesis pemanis. We ols suka yang manis2 buah je...

Ya ampon... punya senang nak buatnya! Kalau buat time cuaca panas membahang, memang terbaheklah! 

Tapi, kalau cuaca sesejuk & seangin sepoi2 bahasa kat Cameron ni tak berapa nak sesuai kot...

Eh, tetiba cerita pasal Cameron kan! Apakah..??! Tak surprise langsung! Heh3...


:: Like3, ek! ::



2 comments:

mie said...

simple je....
ni yg nk buat sendiri..
hehehe

ArELeEz said...

mie,
mmg simple sgt. aci campak2. +, if wat sendirik, buleh buh macam2 isi kandungannye.

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google