SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, August 12, 2008

PoSe Lg!

ari nie aku continue ganti pose. so, maknenye ari nie aku pose la...

cepat la ptg. xsabor aku nak balik umah, mandi. pastu, tunggu waktu b'buka. :-P

cam semlm kan... aku sampai umah lam kul 5.30 p.m. main2 ngan rifqah jap, pastu aku gi mandi. juadah b'buka, aku serah bulat2 kat mak aku. plus, mase aku sampai umah tu, mak tgh bz b kat dapur. tp, my 'sayang' ade la belikan aku kuih-muih cam popiah goreng, karipap/epok2 (bak kata ellyn) & kuih yg kaler ijo pastu ade kuah gula melaka tu, aku xtau la namenye. aku mmg fail bab name2 kuih nih! hehehe...

besh tau dok ngan mak nie. coz mak aku akan jd rajin memasak kalo ade anak2 kat umah esp aku. anak bongsu la katakan... kui3... kalo sorang2 jer, secara aotomatik mak aku jd cam lazy2 gitu! xbesh katanye mkn xde kwn (fyi, my mom is a single mother). semlm aku just tlg blendkan cili & cincang cincau. tu jer. len2 sume mak aku volunteer wat. diulang suara, 'VOLUNTEER' ok! aku xpakse tau! stakat bodek2 manje tu ade la. muahaha...

so, semlm juadah b'buka aku & my mom (my 'sayang' pon join skali b'buka, xtually. sahur pon my 'sayang' join gak. konon2 pose la tu. hiks...) r nasik putih, ayam + tauhu + kacang buncis goreng b'santan, ikan masak asam, sambal mempelam, ikan goreng & kuih-muih. minuman plak, air cincau. simple x u ols? ;-P

ermmm... ari nie nak b'buka ape, ek?! hmmm... ;-P

4 comments:

mrs e said...

e'eh...
sama la kita..
smlm saya pun pose gak..
wahhh..kemain byk juadah berbuka ye..
siap mak masakkan lg..

saya cuma masak paprik & tomyam campur & aym grg jek..
lain2 menu xdo, cuma buah2 jek (rambutan, pulasan, duku langsat & duku)

ari ni pun saya pose gak..
sama2 la kita pose ek..
cume, menu buke ari ni xtau ag..
nk msk ape ek?

selamat berbuka! (",)

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

mrs e,
waa.. bley gang nih! gang pose ganti! haha.. jgn mrh aa..
bile mrs e ckp psl tom yam, tetibe tekak nie cam t'ingin lak nk mkn tomyam. isk2.. dugaan tul! hehe..
so, same2 la kite b'pose2-an, ek! slamat b'buka too!! ;-)

mrs e said...

hehehee..

buke tomyam, jgn x buke tomyam..(",)

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

mrs e,
xjd la b'buke tom yam. mak wat menu len. +, ingredients xsempat nk beli lorr.. huhu.. kechewa2.. :-/

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google