SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, August 18, 2015

KEMBUNG PERUT AKIBAT LAKSA

Pencarian 'mangsa' masih diteruskan pada 3 Syawal. Misi terjah kekdahnya... 

Nasib la... siapa yang terima kedatangan kami sebagai tetamu. Redha ke... terpaksa ke... kami belasah je! Juadah raya pulak gerenti habis dikerjakan! Memang akan jadik 'mangsa' sangat la kan... Haaa... ngeri tak? Ngeri tak? Hiks...

~ Rania dah tak sabor nak ajak Nenek dia, buat misi terjah. He3...

Pertama sekali, terjah rumah kawan Kakak. Kawan zaman childhood a.k.a setadika. Dah lama kot tak bersua muka. Finally, jumpa di Facebook katanya... Misi terjah merangkap jejak kasih la kiranya ni kan... He3...

~ Mereka gigih bersembang, kami pulak gigih berwefie. Heh3...

Juadah raya yang disediakan adalah laksa. Ok, fine... Tak payah nak wefie sangat wahai anak sedaraku... Marilah kita mencekik laksa dulu. Lepas tu, boleh sambung berwefie balik. Ha3... #BurukNau2Perangai

Misi terjah diteruskan...

Kali ni, ke rumah Wak pulak a.k.a rumah wajib setiap tahun. Sebelum terjah, dah roger2 dulu. Tapi, tak berjawab. So, gamble je la... Ada rezeki, dapat la beraya dengan Wak. Kalau takde, redha je la...

Dipendekkan cerita, Wak takde kat rumah. Maka kami pun meneruskan misi terjah ke rumah kawan Kakak lagik... Rumah Kak Yati. Dijamu dengan laksa, mee kari & tapai ubi. Laksa dia... perrgghhh... pekat, likat, melekat, jitu & yang seumpamanyalah! Kembung perut we ols akibat laksa... Ha3...

Rumah terakhir adalah rumah Abang. Kojo sonang nih! Lepak2, tido2, makan2... itulah aktiviti di rumah Abang. Best2. Aku suka je. ;)


p/s: Ye, aku tau Syawal baru je berlalu. Tapi, sukahati tuan tanah kedaunglah! Peace! Heh3...


:: A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y ::



4 comments:

Diana Rashid said...

mana2 tempat kalau hari raya kompem ada laksa kan??tahun ni kami beraya memang banyak betul rumah buat laksa..suka la a..sebab hantu laksa..heheh

ArELeEz said...

Diana Rashid,
rezeki hari raye nama dia. he3.. alhamdulillah..

mawar_berduri said...

saya tak jumpa laksa pun raya ni..hahahha kesian :P

ArELeEz said...

mawar_berduri,
tggu raye haji plak. he3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google