SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, August 19, 2015

CHEESY GRILLED CHICKEN

*Slot Ketuk2 Kuali Bersama Areleez (KKBA)

Petang semalam, rasa macam teringin nak basuh merangkap nak kemas2 bahagian dalam WirAsLeez. Dah macam lori pindah rumah rupa parasnya. Sedeh!

Tapi, Oppa menghalang niat suci murni isteri mithali dia ni. Tak payah susah2 katanya... Esok Oppa nak hantar kat carwash, sekali dengan tukar wiper.

Ok, paham... Maksudnya, Oppa sayang sangatlah kat #JiHyo dia nih. Takmo tangan dia kasar2... badan penat2... baju basah... bla3... Hokay... memang nampak sangat kasih sayang yang Oppa tunjukkan tu. Awwsss..! Ha3... #MemintaSangatKenaLempang

#JiHyo pun tukar plan lah. Dari basuh kereta ke memasak. Meh, tengok #JiHyo masak apa, meh! ;)

Bahan2:-

1/2 ekor ayam (dipotong)
2 keping processed cheese
1 cawan brokoli
1 sudu kicap manis
2 sudu sos cili
1 sudu sos tomato
1 sudu butter
1 biji tomato (dihiris memanjang)
1 biji limau kasturi (dibelah 2)
Mayonis
Daun salad
Garam

Cara2 Penyediaan :-

1) Perap ayam dengan sedikit garam, kicap manis, sos tomato & cili selama sekurang2nya 1 jam.
2) Cairkan butter dalam kuali grill.
3) Grill ayam hingga separa masak.
4) Letakkan brokoli di celah2 ayam. Teruskan grill.
5) Koyak2kan sekeping processed cheese. Letak di atas ayam & brokoli. Grill seketika. Tutup api.
6) Susun daun salad, tomato & limau kasturi di atas pinggan.
7) Letakkan mayonis secukupnya.
8) Susun ayam & brokoli yang telah digrill tadi di atas daun salad.
9) Koyak2kan lebihan processed cheese ke atas hidangan. Siap!

~ Cheesy Grilled Chicken

Bbrrppp...

Ooppsss! Sendawa rasa 'omputih' lah! (Read: cheese lah!) Ha3...


:: A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y ::




6 comments:

fairus said...

Uuiii.. sedapnye..

mawar_berduri said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......sedapnyaaa nyumssssss

iryanty ahamad said...

sedap ni..leh try bila ada kesempatan..

ArELeEz said...

fairus,
buleh la.. utk tekak sendirik & oppa.

ArELeEz said...

mawar_berduri,
nyum3..! he3..

ArELeEz said...

iryanty ahamad,
sila3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google