SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, September 23, 2008

MeSiN pAdi

korang penah tgk mesin padi x? kalo sesape yg dok kat kampong yg ade sawah padi luas t'bentang, sure penah tgk la kan... tp, kalo yg dok kat bandar2 esp bandar besor, rase2nye jarang2 la kot tgk mesin padi. cam cousin aku, sume ade 3 b'adik. dok kat kl. kalo balik kampong time musim menuai, CONFIRM diorang t'nganga jer tgk mesin padi. melompat2 cam nampak helicopter landin' jerk. cousin len yg 'ala2 kampong' sume wat dek jer. tp, diorang xcited ya hamat! siap xmo balik kl tuuu..! kalo time balik mesti ade yg wat 'muke ikan todak'. ade yg pura2 demam la... tido la... isk3... macam2 ragam diorang nih! hiks...


~ elleh..! malu konon 'encik' nih! hahaha...


~ aku sker amik gambar nenek aku coz nenek aku nie kuat tul melatah. skali 'flash' jer trus melatah xhengat... lame lak tuh! jahat aku kan?! ooppsss..! bkn jahat la, nakal jer... hiks...


~ kpd sesape yg xpenah jumpe/tgk mesin padi, sila tgk gambar di atas, ek! mesin padi slalu kaler kuning. kaler PURPLE xde ke??? ;-P


~ mase nie senja tau! lam kul 7 gitu ha. sume tgh khusyuk tgk mesin padi t'benam lam sawah. see kengkawan! nenek aku melatah lg. mak aku lak dok gelakkan. aku pon gelak xhengat donia mase nih. hehehe...


~ nampak x ade 2 bijik mesin padi kat sawah tu? 1 yg t'benam tu, 1 lg yg konon2 nak jd 'resque 911' la. last2, dia pon t'benam same! hadoiiyaiii... cian2...

nak tau kesudahan kisah/nasib mesin2 padi nie? jgn lupe ikuti sambungannye ok! (chaittt!!! cam drama b'siri samarinda lak! hiks...)

* to be continued...

6 comments:

Adam said...

jap .. tu jentera ke mesin? kalau mesin .. mesin tak gerak .. tu macam ada tayar .. so ianya diklasifikasikan sebagai jentera penuai padi ..

dakjaat tengok mesin .. bukan jentera.. akakakaka! ;p

Anonymous said...

ekekekee..klaka kan klau ada org melatah ni..asyik kena kaco jer

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

dakjaat,
alaalaa.. bih kureng la tu. org kampong xpanggil jentera tu as jentera maa.. diorang panggil mesin padi jerk. +, mende alah tu kan bley ceraikan padi dari jeraminye. so, lam JENTERA tu of cos la ade mesin kan?! so, automatically, dia jd mesin padi. ha! amik!

lily lotus,
aah.. tp, syiok ape tgk diorang melatah. rase nk pecah perut gelak! wakaka..

ira-meare said...

hai,i'm back.i'm lost my pastword la.pe la hg ni menyakat warga emas,kesian diorg,tambah2 bln pose ni,penat dia melatah.

Solehah said...

bila nak aktif balik..huhu..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

meare,
patut la lame xnampak 'batang idung'! chaitt!
syiok woo menyakat nenek aku yg melatah tu. hehe..

solehah,
on da way nak active la nie.. sabor, ek!

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google