SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, May 28, 2008

'AkAk KeLiRu...'

baru pas singgah blog vp. bile bace entry psl wan enon nie, trus cam b'minat nak tau psl kaedah b'urut utk memudahkan preknen. wahhh... gitu!
xtually, camnie...
ermmm...
we've been married for 5 months, 2 weeks & 6 days (ikut calculation daisypath. poyos jer... hahaha...) kitorang mmg dah well-prepared la nak jd mummy & daddy to be. but, xla desperate sgt coz xcecah 1 year pon lg. tp, bese la... kalo jumpe 'manusia2 prihatin' esp kengkawan & sedare-mara, confirm diorang tanye soklan yg sgttttt stereotype. 'dh b'isi ker?' kalo sorang 2 yg b'tanye, bley la jwb tul2 & jujur. tp, kalo dah 16 ratus org yg tanye soklan same, naik fed-up gak gua. tu yg wat aku jwb, 'mmg la ade 'isi', kalo x mesti nampak tulang jer.' ha! amik ko!
pd pendpt aku & my 'sayang' la kan... kalo ade mane2 couples yg dah kawen for more than 4 months but still xde pregnancy signs, baik xyah tanye ape2 regardin' preknen/baby la kat diorang. kalo diorang xpectin', biar la diorang yg declare sendiri. coz mende nie maybe bley m'guris ati diorang esp da wifeys. plus, kite xtau kesah sebenornye. diorang plannin' ker... mmg ade prob ker... xde prob tp, xde rezki ker... cam aku, dolu2 kalo ade yg b'tanye aku ok jer. tp, skang nih bile bnyk sgt yg 'concern', aku naik rimas lak. sentap gak kekdg tuh! coz kitorang xplannin' pon, ade rezki kitorang trime. tp, nak wat camne. mulut tempayan bley la ditutup, mulut manusia.............. 'lu pk la sendiri!'
back to my kemusykilan, my mom & grandma ade la bg suggestion suh aku gi b'urut. just to check my womb la. kot jatuh ker... kat atas sgt ker... but, i'm da 1 yg xbape interested ngan urut2 bidan bagai nih! prefer doctor la. mmg la xslh m'cuba/b'ikhtiar. tp, cam confuse jer coz ari tu aku ade gi jumpe doctor, dia ckp mmg xrelevan la. accordin' to her, sistem/organ dalaman bdn manusia nie adalah seadenye. meanin', ape yg tuhan bg mase lahir, gitu la dia sampai kite mati. xbley nak diubah by urut2 rahim nih. plus, xde scientific research yg prove dat kaedah m'urut bley m'naik/menurunkan rahim.
dat's y la aku cam mls jer nak gi urut2 nih. plus, i nie p'geli tahap dewa 19 u! awww!!! ahaks... aku cuma bg permission utk urut/pegang/sentuh my body pd my mom, my siblings, my nenek & my 'sayang' (yg nie wajibulghunnah la. muahaha...) da rest mmg xbley blah la.
kalo korang2 ade pendpt/xperience, comment2 la entry nie, ek! really need & appreciate it! coz 'akak keliru nie...' (tiru gaya akak ogy a.k.a ibu kartini mase kritik performance nubhan AF6. hiks...)
tq...

6 comments:

Ceera said...

wpun saya belum kawin lagi, hehehe...

saya rasa berurut tu penting la if sapa2 yang nak dapat anak... ala kak oi.. nenek2 or mak2 orang je yang urut badan kita, takder hal la.. rasanya sakit kot.. tapi kalau2 ada hasil.. sakit pun leh ilang wooo..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

ceera,
xpe2.. lom kawen pon xpe. as long as ade p'dpt yg bernas. hehe..

mmg la.. tp,.. owh.. aww.. geli! haha..
insyaallah.. leez akn gi terjah umah urut! oopppsss! umah tukang urut.. hiks.. mintak2 'b'hasil'. aminnn...

Anonymous said...

takpe laa sweet sis adalah rezki
tu kang..aminnn

abg lily nk masuk 3 thn kawin blm ada rezki gak..berurut dkt 50 kali..hikss
..jmpa doktor kesuburan ntah baper dozen..hehe..

ape pun doa yg penting..;)
anyway lily doakan cpt2 dpt gud news tu ok..*_cheers_*

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

lily lotus,
hmmm.. tul gak tuh! it's all depend on rezki kan.

doakan leez, ek!
tq.. :)

syeka sweetheart said...

ala leez..awak tu dlm mood honey moon lg..lek la dulu..ada la tu rezeki nanti..biasalah kan yg suka sgt bertanya tu bkn apa amik berat...ptui..hiks

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

sweetheart,
xtually, me & my 'sayang' ok jer. tp, soklan2 stereotype tu yg merimaskan! huh!
tu bkn amik berat, kak! tp, 't'lebey amik berat sudah..' haha..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google