SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, January 5, 2017

JANGAN TAMAK

#Throwback

Bermalas2-an nak bangun pagi. Rasa macam nak berkelubung sampai petang. Heh3...

Tapi, tak boleh. Kena gagahkan diri untuk bangun sebab tak nak terlepas breakfast. Rugi. Sebab breakfast include dalam penginapan. 

~ Baju tido... don't care..! Yang penting, mandi.

~ Mother happy nak breakfast.

Semua menu breakfast yang ah kak boleh makan, ah kak amik. Tapi, jangan tamaklah. Makan ikut portion yang kita boleh habiskan. Janganlah biasakan untuk amik melambak2 bajet 'tank' kau tu flexible boleh mengembang tak rasa full langsung, lepas tu, tak dapat habiskan. Paling sedeh bila ada makanan yang tak terusik pun. Makanan tu bukannya boleh dikitar semula. Kompom ke tong sampah pergi dia. Kan membazir tu. Amalan syaitonnn... Toksah buat.

Tips: Jangan tamak. ;)

~ Rice porridge. All time fav ah kak nih.


~ Sosej, wedges & dim sum.

~ Try roti bakar sambil jeling2 camera. He3...

~ Kueteow goreng, popiah & cheesy omelette.


~ 1/2 boiled eggs. Menawan hati baq hang!

Mother risau tengok aku makan. Sebab apa yang aku amik, semua selamat masuk dalam perut. Ha3...

1. Aku makan, kemudian relax, chill2... sambil tengok gelagat orang lain dalam 5 minit. 
2. Kemudian, aku sambung amik makanan & makan. 
3. Aku ulang step #1 & #2, over & over again... ;P

Haaa... sejenis tips nih! Tips untuk sesiapa yang suka makan macam aku. He3...


:: A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y ::



No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google